شهید آوینی
 
دیدار اعضای شورای عالی نظام پزشكی كشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب ظهر روز شنبه در دیدار اعضای شورای عالی نظام پزشكی كشور، رفتار مهربانانه و علاج‌جویانه با بیماران و در نظر گرفتن وضع مادی مردم را از جمله اخلاق پزشكی برشمردند و افزودند: جامعه پزشكی در زندگی مردم، جایگاه بسیار مهمی دارد و مي‌تواند در پرتو رفتار صحیح با مردم، منافع حقیقی خود را بیش از پیش تامین كند.

ایشان با تشكر از زحمات جامعه پزشكی و سازمان نظام پزشكی خاطرنشان كردند: این سازمان باید ضمن توجه به منافع و حقوق مادی و صنفی پزشكان، در تصمیمات و اقدامات خود از حقوق معنوی جامعه پزشكی نیز مراقبت كند كه این امر مستلزم توجه ویژه به اخلاق پزشكی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عزت و اعتماد نفس ناشی از شغل پزشكی خاطرنشان كردند: سازمان نظام پزشكی مراقبت كند كه این ویژگی و توانایی ممتاز، در برخورد محترمانه با بیماران تجلی افزونتری یابد و جامعه پزشكی هر روز عزت و آبروی بیشتری پیدا كند.

قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، دكتر صدر رئیس سازمان نظام پزشكی در گزارش از انتخابات اخیر شورای عالی نظام پزشكی اعلام كرد: تلاش برای حل نابساماني‌های موجود در ارائه خدمات بهداشتی - درمانی و بهبود اقتصاد درمان، جزو اهداف سازمان نظام پزشكی است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo