شهید آوینی
 
نخستین  کنگره ی سراسری «شعـر مـــادر» در غرب کشور برگزار می شود

نخستین کنگره ی سراسری شعر مادر ، همزمان با ایام خجسته ی ولادت حضرت فاطمه ی زهرا - سلام الله علیه - با حضور شاعران معاصر به مدت سه روز در یکی از شهرهای غربی کشور ( ملایر ) برگزار خواهد شد .

فریدون محمودی - شاعر و محقق ادبیات و رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، ضمن اعلام این خبر افزود : در این کنگره ی سه روزه ی ادبی ، بیش از سی شاعر مدعو از سراسر کشور و استانهای همجوارحضوریافته و به ارائه ی تازه ترین سروده ها و رهیافت های ذوقی و فکری خود در ارتباط با شخصیت والا و اثر بخش حضرت فاطمه ی زهرا (س) برجسته ترین مادر تاریخ می پردازند .

به گفته ی محمودی ، پاسداشت و تکریم مقام " مادر " نیز از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ی سراسری می باشد . به گزارش مهر ، در آغاز این کنگره ی ادبی ، میدانی جدید الاحداث در شهرستان ملایر با عنوان میدان مادر افتتاح می شود ، در این میدان تندیس " مادر " به عنوان نشانی نمادین به دست شاعران مدعو پرده برداری خواهد شد .     

نخستین کنگره ی شعر مادر از پنجم مرداد ماه سال جاری در ملایر آغاز و تا سه روز به طول خواهد انجامید ، در پایان کنگره از چند اثر برجسته نیز تقدیر به عمل می آید ، گفتنی است " ملایر" در استان همدان واقع شده است .  

همچنین دبیرخانه ی این کنگره ادبی نیزبه نشانی ملایر ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیرخانه ی نخستین کنگره ی سراسری شعر مادر، از روز - شنبه 26 / 1 / 84 آغاز به کار کرده و آماده ی دریافت آثار شاعران جوان کشور در ارتباط با موضوع کنگره  است ، تعداد کثیری از بومی سرایان غرب کشور نیز به این کنگره دعوت خواهند شد و برگزیده ای از آثار منتخب ، برای چاپ در مجموعه ای مستقل جمع آوری می گردد.   

این گزارش حاکی است در حال حاضر بیش ازچهار انجمن فرهنگی و ادبی در این شهر فعال می باشند ، نشستی ادبی نیز به صورت هفتگی درکتابخانه ی علامه ی مجلسی ملایر که زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است ، دایر است .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo