كشف پیکرهای مطهر، از شهدای ایرانی عملیات‌های خیبر و كربلای چهار

پیکرهای مطهر جمعی از شهدای ایرانی كه مربوط به شهدای عملیات خیبر و كربلای چهار است، در مركز و جنوب عراق كشف شد.

یك منبع آگاه در عراق افزود: این گور جمعی كه در كنار چند گور جمعی از شیعیان عراقی قرار دارد، در حالی به دست آمد كه نیروهای آمریكایی در آن محل در حال ساخت پایگاه بوده‌اند. وی تصریح كرد: این محل قبلاً برای تدارك و پشتیبانی نیروهای جیش‌ الشعب عراق استفاده مي‌شد.

این منبع آگاه در خصوص نحوه شهادت نیروهای ایرانی گفت: در سال چهارم جنگ و در جریان عملیات خیبر نظامیان بعثی و استخبارات، نزدیك به سیصد اسیر ایرانی را در حالیكه چشمهای آنها بسته شده بود به طرز ناجوانمردانه‌ای به شهادت مي‌رسانند كه این پیكرهای كشف شده مربوط به همین جنایت است.

وی با بیان اینكه آمریكائیها هنوز درباره این قبرها به مقامات عراقی اطلاعی نداده‌ و یا اجازه ورود به منطقه نداده‌اند، افزود: نیروهای نظامی آمریكا مستقر در منطقه دوباره روی قبر را پوشانده‌اند.

در خلال ماه گذشته نیز یك گور جمعی از سربازان ایرانی در روبروی استان ایلام كشف شده است كه به دلیل موانعی همچون میادین مین دسترسی به آن امكان‌پذیر نیست و برابر اطلاعی كه ما داریم در حدود 110 شهید ایرانی در آن قرار دارند.

وی در مورد گور جمعی غواصان ایرانی (مربوط به عملیات كربلای چهار) در جزیره ام‌‌الرصاص عراق گفت: این پیكرها در حدود دویست تن است كه وجود میادین متعدد مین مانع اصلی برای خارج ساختن آنان است.

متاسفانه تمامی اسناد مربوط به تبادل اطلاعات مربوط به مفقودین جنگ دو كشور در پادگان زبیر از بین رفته است.

وی خاطرنشان ساخت: با دستگیری ژنرال حسن الدوری از فرماندهان ارشد ارتش بعث و مسئول سابق كمیسیون اسرا و مفقودین عراق بسیاری از ناگفته‌های مفقودین دو كشور روشن خواهد شد.

منبع:خبرگزاری فارس

Logo
https://old.aviny.com/News/84/01/27/04.aspx?&mode=print