شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا طرح ساماندهی قبور شهدا را انجام می دهند

طرح ساماندهی قبور شهدا توسط شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا (س) در سال جاری با جدیت پیگیری می شود

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به طرح ساماندهی قبور شهدا تاکید کرد : شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا (س) در سال جاری با جدیت این طرح را پیگیری می کنند که به همین منظور اعتباری نیز پیش بینی شده و کار بر روی طرح همچنان توسط مشاوران مربوطه ادامه دارد .

محمود رضاییان گفت : بررسی و کارشناسی این طرح با تکیه بر اطلاعات مربوط به زمان جنگ باید به حدی سنجیده و دقیق صورت گیرد که بتوانیم طرحی در خور نام شهدا را تهیه و به اجرا درآوریم که مسلما این امر مستلزم صرف زمان بیشتری است .

رضاییان در ادامه گفت : ممنوعیت پیش فروش قبور به دلیل برخی مشکلات ناشی از کمبود زمین و جلوگیری از افزایش مراجعات شهروندان برای رزرو قبور و مشکلات ناشی از آن ، در سال جاری نیز ادامه دارد .

وی افزود : در حال حاضر یكسری قبور رایگان برای متوفیانی كه بستگان آنها استطاعت مالی لازم را ندارند ، در بهشت زهرا (س) در نظر گرفته شده كه مردم می توانند در صورت نیاز و ناتوانی در خرید قبور خصوصی بدون هیچگونه بازخواستی در این زمینه ، از این قبور برای دفن متوفی خود استفاده كنند كه علاوه بر رایگان بودن این قبور تا 50 درصد از سایرهزینه ها نیز تخفیف داده می شود.

 

Logo
https://old.aviny.com/News/84/01/25/07.aspx?&mode=print