شهید آوینی
 
نخستین كنگره نهضت تولید علم ، جنبش نرم افزاری برگزار می شود

در راستای بیانات مقام معظم رهبری و تاكید ایشان بر ضرورت راه اندازی نهضت علمی در كشور، نخستین كنگره بین المللی نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری و آزاد اندیشی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

دبیر كنگره  پیرامون نخستین كنگره نهضت علم و جنبش نرم افزاری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است تا با یاری خداوند متعال و در راستای بیانات مقام معظم رهبری و تاكید ایشان بر ضرورت راه اندازه نهضت علمی در كشور، نخستین كنگره بین المللی نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری و آزاد اندیشی را در تاریخ 24 و 25 فروردین ماه 1384در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار نماید.

وی در ادامه افزود: كلیه اشخاص حقیقی حقوقی، محققان، اندیشمندان، صاحبنظران، صاحبان قلم، مجریان ، مدیران در بخش دولتی و خصوصی در این حركت علمی مشاركت نموده و مقالات خود را به دبیرخانه كنگره ارسال نمودند. اكثر مقالات ارسال شده به دبیرخانه به دو زبان فارسی و انگلیسی می باشد. مجموعه چكیده مقالات پذیرفته شده در كنگره در زمان برگزاری به شركت كنندگان تقدیم خواهد شد همچنین قرار است مجموعه كامل مقالات پذیرفته شده پس از كنگره منشر و توزیع شود.

وی محورهای همایش را در چند جنبه مورد بررسی قرار داد و اضافه كرد:محورهای این كنگره شامل ، اجتهاد، نوآوری و توسعه علمی،كه خود به اجزای متفاوتی تقسیم شود كه عبارتند از: روشمند كردن نظریه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ..، پویایی اندیشه و تلاش علمی در راستای تولید علم، نو اندیشی و آنارشیزم علمی و.... تحقیق و توسعه كه شامل بخشهای زیر می باشد ، تحقیق در آئینه آموزه‌های دینی، انگیزه‌های كلیدی در توسعه پژوهشگری و…، مدیریت منابع علمی كه اجزای آن عبارتند از :بررسی نظام آموزشی دنیا و اگوهای تولید علم، مدیریت دانش، پژوهش و نقش انها در تولید علم، و آخرین محور این كنگره با عنوان تعامل علمی و آزاد اندیشی می باشد .

دبیر كنگره درخاتمه خاطر نشان كرد: در برپایی این نخستین كنگره بین المللی نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری و آزاد اندیشی مركز همایش دانشگاه آزاد اسلامی و جشنواره خوارزمی (ستعدادهای درخشان) با هم همكاری صیمانه داشته اند.

گفتنی است علاقه مندان می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این كنگره می توانند به تهران ، میدان پونك، انتهای بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی به سمت حصارك دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، دانشكده علوم انسانی یك مراجعه كنند

منبع:سایت شبستان

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo