اخبار کوتاه از کاروان‌های راهیان نور

بیابان های مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و مشاهد شهیدان گمنام استان خوزستان در ایام نوروز با زیارت گسترده کاروان های راهیان نور و زائران مناطق عملیاتی روبرو شده و شاهد حضور پرشمار دلباختگان مجاهدان راه خدا بود.

خبرهای کوتاه از کاروان‌های راهیان نور و زائرین مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بدین شرح است :

*  بیش از 8000 نفر از بسیجیان استان آذربایجان شرقی از مناطق عملیاتی فاو، اروند کنار، شلمچه و هویزه بازدید به عمل آورده اند.

*  مراسمی با عنوان یاد یاران در منطقه عملیاتی شلمچه اجرا شد و عزادارای پرشوری به یاد عزاداریهای شبهای عملیات برگزار گردید.

*  مراسم نقاله خوانی دفاع مقدس با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و لشگر 19 فجر استان فارس در آبادان همه روزه برای زائرین مناطق جنگی برگزار می گردد.

*  500 نفر از بسیجیان و ایثارگران شهرداری تهران در منطقه حضور یافته و در طول سفر خود  از مناطق جنگی شلمچه، طلائیه، هویزه و اروند کنار بازدید کردند.

*  زائران جبهه های نور در زیارت مشاهد شهیدان گمنام و مناطق عملیاتی با قرائت کلام الله مجید ثواب آن را برای شادی روح امام و شهیدان بویژه شهدای گمنام به ارواح آن بزرگ مردان هدیه می کنند.
یادآور می شود به هنگام تفحص پیکرهای مطهر شهیدان مفقوالاثر و یا گمنام در 15 سال گذشته غالبا با پیکرهای شهداء قرآن های کوچک جیبی نیز کشف می شد رزمندگان اسلام در سالهای دفاع مقدس بیشترین انس را با قرآن داشتند.

*  به منظور انتقال فرهنگ شهید و شهادت 200 نفر از طلاب و روحانیون به عنوان روایتگران دفاع مقدس همراه کاروانهای راهیان نور از سراسر کشور به خوزستان اعزام و در مناطق عملیاتی والفجر 8 و خرمشهر و آبادان مستقر شده اند.

*  12 نفر از دوچرخه سواران آذربایجان شرقی ، مسیر تبریز تا خرمشهر را رکاب زدند، این کاروان که سفر خود را از روز جمعه 28 اسفند هشتاد و سه شروع کرده اند در طول مسیر از مناطق هویزه، طلائیه، شلمچه و دهلاویه بازدید کرده و سرانجام  پس از بازدید از مسجد جامع خرمشهر به سفر خود پایان دادند .

*  بیش از 25 هزار نفر از استان ایلام در قالب کاروانهای راهیان نور در سفرهای یک روزه از مناطق جنگی این استان بازدید کرده اند.

* بیش از 30 هزار نفر از شهر استقامت و مقاومت خرمشهر و مسجد جامع این شهر بازدید کرده اند.

* ستاد خبری و اطلاع رسانی راهیان نور نیروی مقاومت بسیج به نقل از سردار کولایی فرمانده مرکز اردویی نیروی مقاومت بسیج اعلام کرد: 480 محل در 3 استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان امسال توسط نیروی مقاومت بسیج جهت اسکان کاروانهای راهیان نور استان های کشور بکار گرفته شده است.

* چهارمین جشنواره سراسری ره آورد سرزمین نور در کشور در تابستان برگزار می شود.  این جشنواره با هدف ارتباط با زائران مناطق جنگی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را در زمینه های خاطره نویسی ، شعر، عکس ، فیلم، و وبلاگ نویسی و با موضوع برداشت ادراکی و احساسی زائران در هنگام بازدید از مناطق جنگی و ثبت این دریافتها در قالب هنر جهت انتقال به دیگران تا سوم خردادماه به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

* حدود 50 درصد راویان جنگ را نسل جوان تشکیل داده اند و هر ساله تعداد 500 نفر از راویان جنگ بطور نوبه ای جهت روایت گری به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می شوند. همچنین تاکنون بیش از 3 هزار نفر توسط بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی، پرورشی ، آموزش روایتگری جنگ دیده اند.

* نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارمین سال اعزام کاروانهای راهیان نور، 200 نفر از خانواده ها و کارکنان نیروی هوایی سپاه را به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس  اعزام  و از مناطق مختلف پنج گروه عملیاتی بازدید کرده اند.
لازم به ذکر است برنامه های متنوع فرهنگی ، مذهبی و مسابقات تصویری با موضوع تاریخچه جنگ تحمیلی و عملیات رزمندگان در بین زائران برگزار شده و به برندگان جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/01/14/11.aspx?&mode=print