شهید آوینی
صبح امروز طی مراسم باشکوهی برگزار شد
گرامیداشت حماسه فتح المبین با حضور زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس
بزرگداشت عملیات بزرگ فتح المبین در کنار یادمان شهدای گمنام شوش با حضورکاروان های راهیان نور و مردم منطقه و جمعی از فرماندهان امروز برگزار شد .

به گزارش گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر در سالروز عملیات بزرگ و غرور آفرین فتح المبین مراسم با شکوهی صبح روز سه شنبه دوم فروردین ماه در یکی از محورهای این عملیات و در کنار یادمان شهدای گمنام شهرستان شوش دانیال و با حضور دهها هزار نفری کاروان های راهیان نور و اهالی منطقه و جمعی از  فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش و نیروی انتظامی برگزارگردید.

در این مراسم سردار مرتضی صفاری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آن زمان از فرماندهان عملیات بزرگ فتح المبین بود طی سخنانی با یاد آوری حماسه دلاورمردان ارتشی و سپاهی و بسیجی به تشریح ابعاد مختلف عملیات فتح المبین پرداخت و با ذکر دلایل انتخاب زمین منطقه ، اقدامات نیروهای بعثی را برای جلو گیری از عملیات فتح المبین و متقابلا هوشیاری و تدابیر امام راحل عظیم الشان برای خنثی سازی اقدامات دشمن را بر شمرد و از امدادهای الهی و نوید قرآن کریم در شروع عملیات فتح المبین  یاد کرد و آن را عامل روحی مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام دانست .

وی عمده ترین رمز پیروزی ها را تمسک به قرآن و اهل بین عصمت و طهارت و روحیه ایثار و شهادت طلبی توام با تدبیر و برنامه ریزی و مداومت و وحدت رزمندگان اسلام توصیف  کرد.

یاد آور می شود در عملیات بزرگ فتح المبین  2200 کیلومتر مربع از میهن اسلامی آزاد شد و طی آن 25 هزار نفر از نیروهای دشمن کشته و 16 هزار تن نیز به اسارت در آمدند و غنایم قابل توجهی بدست آمد و شهرهای شوش ، اندیشمک و دزفول نیز از زیر آتش دشمن بعثی خارج شد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo