دیدار دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم رضوی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال نو در جمع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم رضوی، ضمن تبیین مهم ترین مسائل سال جدید، به تشریح حقوق و وظایف ملت و مسوولان در قبال انتخابات ریاست جمهوری و راهکارهای خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات دشمنان پرداختند و تاکید کردند: در پرتو تقویت همبستگی ملی و مشارکت عمومی و بهره گیری از نشاط و نیرو و توانمندی مردم، آینده ایران بزرگ، بمراتب بهتر و روشن تر خواهد بود.


حضرت آیت ا... خامنه ای ، نامگذاری سال جدید را به سال همبستگی ملی و مشارکت عمومی ، ضرورتی برخاسته از نیاز استراتژیک کشور به حضور مردم در صحنه های گوناگون برشمردند و خاطر نشان کردند این نامگذاریها ، امری تشریفاتی نیست بلکه جهت گیری کلی مردم و مسئولان را نشان می دهد.
ایشان با اشاره به نامگذاری سالهای اخیر به رفتار علوی ، خدمت رسانی و سال پاسخگویی افزودند : این شعارها و مسائلی نظیر نهضت عدالتخواهی ، نهضت نرم افزاری و تولید علم ، نهضت آزاد اندیشی ، توجه کامل مسئولان به ایمان و ارزشهای اسلامی ، انقلابی و نیز استمرار جهاد علمی ، جهاد عدالتخواهی و جهاد مدیریتی و اقتصادی در واقع مطالبات همیشگی ملت و نیاز مستمر کشور است و مردم و مسئولان باید با استفاده از تجربه های سال گذشته ، هر سال محکمتر و استوار تر از قبل ، به سمت تحقق این شعارها و اهداف حرکت کنند.
رهبر معظم انقلاب با انتقاد از کسانی که بجای مسابقه کار و تلاش و خدمت به ملت ، مسابقه تخریب و سوء ظن و یاس آفرینی براه می اندازند افزودند : باید با ترسیم آینده پر امید و افق روشن این سرزمین و تقویت روح برادری و وحدت ، حرکت ملت بزرگ ، شجاع و مومن ایران را برای دستیابی به اهداف و آرمانهای والای این مردم شتاب بیشتری بخشید .


حضرت آیت ا... خامنه ای با اشاره به در پیش بودن مسئله بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری و لزوم خنثی کردن توطئه ها و تهدیدات دشمنان ایران همبستگی ملی و مشارکت عمومی را در سال جدید دارای اهمیتی ویژه خواندند و افزودند : حضور مردم در صحنه های گوناگون ، در 26 سال اخیر ، طمع ورزان به این آب و خاک را ناکام گذاشته و اکنون نیز حضور آگاهانه و انتخاب هوشمندانه ملت درا نتخابات 27 خردادماه علاو ه بر متجلی ساختن مشارکت حقیقی مردم در اداره کشور ، بزرگترین نقش را در خنثی سازی تهدیدات دشمن ایفا خواهد کرد .
ایشان شرکت در انتخابات را هم حق ملت و هم وظیفه ای ملی دانستند و افزودند آحاد مردم در اقصی نقاط کشور ، بطور یکسان حق دارند در انتخاب مدیریت کشور شریک باشند ضمن آنکه این مشارکت وظیفه ای ملی نیز هست چراکه روح نشاط و احساس مسئولیت را در جامعه زنده نگه می دارد و حضور تعیین کننده مردم را برخ دشمن می کشد .
رهبر معظم انقلاب اسلامی با یاد آوری آغاز اجرای برنامه چهارم عمران و توسعه کشور در سال جدید ، انتخابات آتی ریاست جمهوری را درمقایسه با انتخابات گذشته ، دارای اهمیت بیشتری خواندند و خاطر نشان کردند برنامه چهارم توسعه ، نخستین گام در اجرای سند مهم چشم انداز 20 ساله کشور است . بنابراین کشور درسال جدید نیاز مند مدیری قوی ، کار آمد ، با کفایت و پر نشاط و شاداب است که بتواند پایه ها و سازه های اجرای این سند روشن را مستحکم و استوار بنا سازد .
ایشان درتبیین اهمیت انتخاب هوشمندانه رئیس جمهور آینده کشور افزودند : درسالهای پس از جنگ تاکنون ، کارهای فراوانی در عرصه های مختلف انجام شده است و اکنون کشور ، نیازمند مدیری توانا و قوی است تا در دوره ای جدید که با اجرای سند چشم انداز شروع می شود ، حرکتی تازه را آغاز کند و با برداشتن قدرتمندانه موانع موجود تاثیر کارها و فعالیتهای چشمگیر دو دهه اخیر را در زندگی مردم و بر سرسفره های انان عینی و ملموس سازد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به جایگاه بسیار والا و اختیارات قانونی فراوان ریاست جمهوری افزودند: رئیس جمهور ثروت عظیم ملی یعنی بودجه _ امکانات و مدیریتهای سطوح مختلف کشور را در اختیار دارد و می تواند با مدیریت صحیح و مبارزه واقعی با فساد ، این ثروت عمومی را افزایش دهد و آثار آن را در زندگی مردم، جاری سازد.
حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی مباحث خود درباره انتخابات تاکید کردند: انتخابات ریاست جمهوری بدلایلی که مطرح شد، بسیار مهم است بنابراین لازم است مردم از همین حالا بفکر 27 خرداد باشند و با تفحص در میان نامزدهایی که بطور رسمی معرفی می شوند ، به انتخابی هوشمندانه و آگاهانه دست بزنند و فردی با کفایت، شجاع، با اخلاص، با نشاط، دارای روح مردمی، مومن به مرد م و نیروی مردم، معتقد به حق مردم و مومن به ارزشها و آرمانهای انقلاب را انتخاب کنند تا رای سهمگین و اراده مستحکم و عزم راسخ ملت، زمینه مساعدی را برای آبادی کشور و دفع دشمنان فراهم سازد.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان، با اشاره به تهدیدات اخیر دولتمردان امریکایی افزودند: ملت و مسوولان ما در 26 سال اخیر به زبان خشن و تهدید آمیز دشمن عادت کرده اند و اکنون نیز ضمن حفظ هوشیاری کامل، به این جنجالها، بی اعتنا می مانند و به انجام وظایف خود در راه پیشرفت کشور ادامه می دهند.
ایشان، دروغهای مقامات آمریکا یی در باره تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی را یادآوری کردند و افزودند: امریکایی ها بخوبی می دانند که تولید بمب اتم در ایران افسانه است و هیچ واقعیتی ندارد، آنها در واقع از شکل گرفتن ایران قدرتمند- مستقل اسلامی، پیشرفته و برخوردار از فناوریهای مدرن نگرانند و سعی می کنند با جاروجنجال راه پیشرفت ملت ایران را سد کند و این کشور را همیشه نیازمند خود نگه دارند اما ملت ایران برخورداری از انرژی و فناوری مدرن هسته ای را حق خود می داند و از این حق نمی گذارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به استفاده امریکایی ها از بمب اتم برای نابود کردن ملتها، افزودند: اینجور کارها فقط از دولتمردان امریکایی بر می آید و ما دنبال تولید بمب اتم نیستیم چرا که اسلام به ما اجازه نمی دهد حتی با دشمنانمان اینگونه برخورد کنیم .
ایشان با انتقاد از کسانی که با تکرار حرفهای دشمن، تاکید ملت ایران براستفاده از انرژی هسته ای را نادرست می دانند افزودند: انرژی هسته ای فقط بهانه است اگر این بهانه هم نباشد امریکایی ها برای توطئه چینی بر ضد ملت ایران مسائل دیگری همچون حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر را بهانه می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنایات نظامیان امریکایی در ابوغریب، گوانتامو و نیز نقض آشکار و مستمر حقوق بشر در امریکا افزودند: کسانی پرچم حقوق بشر را در دست گرفته اند و ملت بزرگ ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند که بزرگترین نقض کنندگان حقوق بشر هستند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به بی اعتنایی ملت و مسوولان ایرانی به تهدیدات امریکا خاطرنشان کردند: البته ما مثل دولتمردان امریکا جنگ طلب نیستیم اما اگر پای عزت ملت و منافع کشور به میان آید مسوولان ایران نیز مثل آحاد ملت و برخلاف دولتمردان امریکا اهل فداکاری هستند و اگر تجربه تلخی برای ملت پیش آید بنده نیز لباس رزم می پوشم و آماده فداکاری می شوم.
ایشان همبستگی و اتحاد ملت ، مشارکت عمومی و اعتصام به ریسمان الهی را مهم ترین سلاح ملت ایران برای خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات دشمن دانستند و با اشاره به اعلام دولتمردان امریکایی مبنی بر سرمایه گذاری برای ایجاد اپوزیسیون در ایران خاطرنشان کردند: امریکاییها بیخود به نفوذیها و مزدوران خود در ایران دل نبندند زیرا کسانی که می خواهند با پول امریکا، منافع بیگانگان را در این کشور دنبال کنند و ضمنا قیافه اپوزیسیون هم بگیرند در چشم ملت ایران منفورترین انسانها به شمار می آیند.
در آغاز این دیدار حجت الاسلام والمسلمین واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان و تولیت استان قدس رضوی ضمن خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب گزارشی از عملکرد استان قدس در سال 83 بیان کرد .

Logo
https://old.aviny.com/News/84/01/06/04.aspx?&mode=print