عملیات بیت المقدس شش

عملیات بیت‌المقدس شش در تاریخ 27/2/67 با رمز مبارك " یا امیر‌المومنین (ع) " در منطقه عمومی سلیمانیه عراق به اجرا درآمد .

عملیات بیت‌المقدس شش در تاریخ 27/2/67 با رمز مبارك " یا امیر‌المومنین (ع) " در منطقه عمومی سلیمانیه عراق برای پاسخ به شرارتهای دشمن در خلیج‌فارس و روستاهای مرزی كشور و با هدف خارج كردن نیروهای خودی از تیر‌رس دشمن و اشراف بر سد دوكان به مرحله اجرا گذاشته شد .

رزمندگان نیروی زمینی سپاه پاسداران با حمله به مقر دشمن در عمق خاك عراق , موفق شدند ارتفاعات اسوس , شیخ محمد و ارتفاعات مهم 2266 و 2100 را آزاد سازند . در این تهاجم , یگانهایی از دشمن از جمله سه تیپ منهدم شدند و تلفات و خساراتی بر آنها وارد آمد . با فشار قوای اسلام , مواضع رزمندگان از دید و تیررس خارج و سد و شهر دوكان نیز تحت كنترل آنها در آمد . در مرحله اول این عملیات بیش از 1300 تن كشته و زخمی شده و بیش از 320 تن اسیر شدند .

مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس شش
مرحله دوم این عملیات روز 28/2/67  در منطقه عمومی ماووت از استان سلیمانیه آغاز شد و رزمندگان نیروی زمینی سپاه در حالی كه دشمن از تحركات آنها آگاه بود , مواضع آنان را مورد هجوم قرار داد و تعداد دیگری را كشته و زخمی و عده‌ای را از جمله سرهنگ دوم صلاح احمد حسن , فرمانده گردان دوم از تیپ 448 و چند افسر بلندپایه را به اسارت در آوردند .

با انجام این مرحله , اهداف عملیات به‌طور كامل حاصل شد و تلاش دشمن برای بازپس‌گیری مواضع از دست داده بي‌نتیجه ‌ماند . دشمن در اوج استیصال به سلاح شیمیایی متوسل ‌شد كه با عكس‌العمل پدافند شیمیایی خنثی ‌شد و رزمندگان اسلام به تثبیت مواضع جدید ‌پرداختند .

نتایج عملیات

یگانهای منهدم شده دشمن :
30 تا 70 درصد از تیپهای 448 و 606  از لشكر 4 پیاده .
تیپ 76 از لشكر 4 پیاده .

تعداد كشته و زخمی دشمن :
بیش از 2000 نفر .

تعداد اسرا :
400 نفر

 

منبع: خبرگزاری مهر
 

Logo
https://old.aviny.com/News/83/02/27/04.aspx?&mode=print