بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان

 

حضرت آیت الله خامنه ای امروز (سه شنبه) در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند: در شرایطی كه ایده مردم‌سالای دینی در كشور از استحكام بالایی برخوردار می‌باشد، مهمترین وظیفه منحرف نشدن از اصول و مستحكم كردن ساختار داخل نظام است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی  با اشاره به استحكام اركان و پایه‌های نظام اسلامی بر لزوم استقامت و پایداری در مسیر اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی و صراط مستقیم الهی تاكید و تصریح كردند: به بركت نسل جوان با ایمان و پرشور ، افق آینده كشور بسیار امیدوار كننده و مثبت است.
ایشان با اشاره به ایده نو و جدید نظام اسلامی به عنوان مردم‌سالاری دینی افزودند: در نظام اسلامی، حفظ كرامت اجرایی و عملی مردم كه مظهر آن انتخابات ملی می‌باشد با معنویات و دین الهی گره خورده است.


مقام معظم رهبری با تاكید بر اینكه به رغم تمام جنجال ‌آفرینی‌ها و شگردهای پیچیده تبلیغاتی، این ایده نو در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است، خاطرنشان كردند: ناتوانی قدرت طلبان معارض با نظام اسلامی و در راس آنها آمریكا در چالش 25 ساله با نظام اسلامی نشان دهنده استحكام پایه‌های ایده مردم سالاری دینی در كشور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مردم‌سالاری غرب را بدون مبنای مستحكم دانستند و افزودند: در شرایطی كه ایده مردم‌سالاری دینی در كشور از استحكام بالایی برخوردار می ‌باشد، مهمترین وظیفه منحرف نشدن از اصول و مستحكم كردن ساختار داخل نظام است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از «دین اسلام»، «اعتماد به خود، ملت و قدرت ملی»، و «عدم تسلیم در برابر فشار دشمنان» بعنوان اصول انقلاب اسلامی یاد و تاكید كردند: كمك‌ رسانی فكری و مادی به جامعه و تلاش برای حل مشكلات معیشتی و مسائل فرهنگی جامعه از جمله ابزار مستحكم كردن ساختار داخل نظام است.
ایشان با تاكید بر اینكه روحانیت و مسؤولان نباید به دنبال زخارف دنیوی باشند، خاطرنشان كردند: همه باید در جهت آباد كردن دنیای مردم و ایجاد رفاه و آبادانی كشور تلاش نمایند.
مقام معظم رهبری با اشاره به نعمت نسل جوان مومن و خلاق در كشور افزودند: مردم بویژه جوانان همانگونه كه در دهه اول محرم نشان دادند همواره به دین خدا و صراط مستقیم الهی علاقه‌مندند، لذا روحانیون باید ضمن ایجاد اعتماد عملی، در جهت ارتقای معرفت دینی جامعه تلاش نمایند.


در این دیدار آیت ‌الله مشكینی رئیس مجلس خبرگان در سخنانی از انقلاب اسلامی بعنوان هدیه‌ای الهی جهت اجرای دین و احكام الهی و ارائه الگوی عملی به دنیا یاد كرد و افزود: ریشه‌ها و پایه‌های انقلاب اسلامی اكنون بسیار مستحكم و قوی است و تلاش بدخواهان نظام اسلامی بجایی نخواهد رسید اما باید در جهت خدمت به مردم بیش از پیش همت شود.

 


 


آیت ‌الله امینی نایب رئیس مجلس خبرگان نیز گزارشی از نشست دو روزه منتخبان مردم در مجلس خبرگان ارائه كرد و گفت: در این نشست طی چهار جلسه در خصوص مهمترین مسائل جاری كشور بحث و تبادل نظر شد و تعدادی از نمایندگان دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف بیان كردند.
رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز نیز با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مقام شامخ امام راحل (س) ادای احترام كرده بودند.
در این مراسم كه با همراهی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی صورت گرفت، رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان ضمن قرائت فاتحه، با آرمانهای حضرت امام خمینی (س) تجدید میثاق كردند.

 

Logo
https://old.aviny.com/News/82/12/19/04.aspx?&mode=print