شهید آوینی

 

 كشورهای اسلامی نیاز به همكاری و ارتباط نزدیكتر دارند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس جمهور اندونزی تاكید كردند: كشورهای اسلامی، نیاز به همكاری و ارتباط نزدیكتر دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار خانم مگاواتی سوكارنو رییس جمهور اندونزی و هیات همراه، با تاكید بر لزوم همكاری بیش از پیش كشورهای اسلامی، به جمعیت بالای مسلمانان اندونزی و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره كردند و افزودند: ایران دارای ظرفیت های فراوانی است و دو كشور باید همكاری های خود را در بخشهای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش دهند.


ایشان با اشاره به تلاشهای مرحوم سوكارنو پدر خانم مگاواتی سوكارنو رییس جمهور پیشین اندونزی، در جهت نزدیك كردن كشورهای مستقل آسیایی و افریقایی به منظور مقابله با شرایط دو قطبی آن زمان، خاطر نشان كردند: ‌مهمترین علتی كه توانست كشورهای آسیایی و آفریقایی را در آن زمان دور هم جمع كند و بعد هم جنبش عدم تعهد پایه گذاری شود،‌ وحدت نیاز بود و امروز نیز كشورهای اسلامی، نیاز به همكاری و ارتباط نزدیكتر دارند.
مقام معظم رهبری با اشاره به تهاجم تبلیغاتی كه بعد از حادثه یازدهم سپتامبر بوسیله رژیم آمریكا، صهیونیستها و شبكه های سرمایه دارای بزرگ بر ضد اسلام و مسلمانان با عنوان مبارزه با تروریسم آغاز شده، خاطر نشان كردند:‌ البته آمریكا و رژیم صهیونیستی، تروریست ترین دولتهای دنیا هستند ولی كشورهای اسلامی برای مقابله با این تبلیغات و دشمنی كه با جهان اسلام آغاز شده است باید ضمن توسعه روابط، اتحاد و همكاری خود را افزایش دهند.
در این دیدار كه آقای عارف معاون اول رییس جمهور نیز حضور داشت، خانم مگاواتی سوكارنو با تاكید بر لزوم گسترش روابط اندونزی و ایران گفت: ‌روابط دو كشور دارای سابقه طولانی می باشد و این روابط باتوجه به مشتركات ایران و اندونزی باید از وضعیت فعلی فراتر رود.
وی ضمن تایید نظر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم همكاری بیشتر كشورهای اسلامی گفت: در سالهای اخیر تهمت به اسلام و مسلمانان بسیار زیاده شده است و كشورهای اسلامی باید برای مقابله با این تبلیغات، با یكدیگر متحدتر شوند.
رییس جمهور اندونزی افزود: پس از فروپاشی جهان دو قطبی، نیاز به این همكاری و اتحاد بیشتر است تا كشورهای اسلامی بتوانند در مقابل جریانی كه تحت عنوان جهانی سازی می باشد، ایستادگی نمایند.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo