رهبر معظم انقلاب در جمع مردم بم :

بم باید از میان ویرانه ها باعزت و افتخار و استحکام سربلند کند
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بصورت غیر منتظره و بدون اعلام قبلی به شهر زلزله زده بم رفتند و در بازدید چهارساعته از مناطق مختلف این شهر درمورد مشکلات و مسائل زلزله زدگان با آنان گفتگو کردند و از نزدیک در جریان مسائل و واقعیات شهر زلزله زده بم قرار گرفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس در جمع مردم بم در مسجد جامع این شهر هدف از این سفر را عرض تسلی به مردم مصیبت دیده بم بیان و خاطر نشان کردند : مصیبت مردم بم مصیبت همه ما است و در حقیقت این داغ برهمه مردم و برهمه کسانی که احساس اسلامی و انسانی دارند وارد شده است .
ایشان با تاکید بر اینکه هم مردم منطقه و هم مسئولین در مسئله زلزله بم دارای وظایف سنگینی هستند افزودند : تاکنون اقدامات با ارزشی از جانب مسئولان انجام گرفته اما هنوز کارهای زیادی باقیمانده که باید با همت دو تلاش مسئولان و همکاری و همدلی مردم  انجام گیرد .
مقام  معظم رهبری با تاکید براینکه اگر مصیبتها موجب بیداری و همت و تلاش و جبران غفلتها شود یک نعمت خواهد بود خاطر نشان کردند : این مصیبتها باید مارا به خدا نزدیک تر و عزم و توکل و همبستگی مردم به به ویژه  جوانان را برای کار و تلاش و ساختن مجدد بم مضاعف کنند .
حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه  در این مقطع مهمترین وظیفه مسئولان جبران کمبودها است افزودند : در مرحله بعد که مرحله بازسازی بم است باید بم از میان ویرانه ها باعزت و افتخار و استحکام سربلند کند.
ایشان در پایان به اشاره به همکاری مردم و مسئولان به عنوان یکی از ویژگی های نظام اسلامی به مردم منطقه توصیه کردند با همکاری و همدلی بیش از پیش با مسئولان آنان را در انجام وظایف خود یاری نمایند . مقام معظم رهبری همچنین با حضور در بهشت زهرای بم ضمن گرامیداشت قربانیان زلزله بم برای آنان طلب مغفرت و رحمت الهی کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در جمع مسئولان حاضر در منطقه ، با اشاره به بازدید خود از مناطق مختلف شهر بم تاکید کردند : دراین بازدید ضمن آنکه  آثار تلاشها و زحمات انجام گرفته مشهود بود ، اما مشخص گردید هنوز کارهای زیادی انجام نگرفته است .
ایشان با تاکید برلزوم سازماندهی و هماهنگی بیش از پیش جهت برطرف کردن مشکلات مردم زلزله زده بم  افزودند : حادثه زلزله بم غم بزرگی است که ساماندهی کمک رسانی و تسریع در انجام امور اولیه و سپس بازسازی بم ، تا حدودی تسلای این مصیبت خواهد بود .
مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت تکمیل برپایی هرچه سریعتر اردوگاهها تاکید کردند :همزمان باید در خصوص نصب اتاقک های از پیش ساخته شده  و همچنین سازه های ضد زلزله سریعا اقدام شود  .
رهبر معظم انقلاب تاکید  کردند : آوار برداری نیز باید سریعا انجام شود تا مردم یقین پیدا کنند که کار بازسازی آغاز شده است .
ایشان با اشاره به گلایه مردم برخی مناطق بم در مورد نحوه توزیع برخی اقلام مورد نیاز بر لزوم دقت بیش از بیش برای توزیع عادلانه اقلام مورد نیاز مردم خاطرنشان کردند : آب سالم و بهداشتی نیز در دسترس عموم مردم نیست و باید این مسئله بصورت جدی پیگیری و حل شود .
حضرت آیت الله خامنه ای بر لزوم توجه بیش از پیش به مسائل بهداشتی ، روانی و عاطفی مردم بم تاکید کردند .
مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات انجام گرفته بر لزوم کمک گرفتن از نیروهای بسیجی جهت یاری ستادهای معین تاکید کردند و افزودند : گروههای آموزش دیده بسیجی می توانند با خدمات رسانی سریع و فراگیر در بم ، مشکلات کنونی در نحوه کمک رسانی را بر طرف نمایند .
ایشان با تاکید بر اینکه فرمانداری بم باید بعنوان مرکزیت امور در این منطقه قرار گیرد ، خاطر نشان کردند : ستادهای معین و هلال احمر باید بصورت منظم و سازماندهی شده با فرمانداری بعنوان مسئول شهر در ارتباط باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سفر به بم در گفتگوی کوتاهی با واحد مرکزی خبر در خصوص هدف از سفر مجدد خود به بم خاطر نشان کردند : همانگونه که در دیدار اعضای هیات دولت تاکید شد ، فوق العادگی حادثه بم نباید به فراموشی سپرده  شود و این سفر نیز به همین دلیل انجام گرفت .
ایشان افزودند : دربازدیدی که از شهر بم صورت گرفت ضمن آنکه آثار کارهای انجام گرفته مشهود بود، مشخص گردید کارهای زیادی هنوز انجام نگرفته است .
مقام معظم رهبری در پایان سفر خود به بم ، بعد از ظهر امروز به تهران بازگشتند.

Logo
https://old.aviny.com/News/82/10/27/03.aspx?&mode=print