شهید آوینی

 

کمک هاى ۳۲ کشور و سازمان بين المللي به بم ارسال شد

 يک مقام مسئول در سازمان هواپيمايي کشورى اعلام کرد : تاکنون کمک هاى 32 کشور و سازمان بين المللي به بم ارسال شده است . " جعفر پورصادقيان " روز سه شنبه اعلام کرد: کمک ها با هواپيما از کشورهاى هلند، فنلاند ، امارات ، ارمنستان ، ترکيه ،انگليس ، روماني ، آلمان ، بلژيک ، چک ، چين ، سوئيس ، مالزى ، پاکستان ،ايتاليا، اکراين ، گرجستان ، بلغارستان ، اردن ، لهستان ، اتريش ، فرانسه ، قطر، سوريه ، آذربايجان ، دانمارک ،ايالات متحده ، سوريه ، عربستان و مراکش به منطقه زلزله زده بم رسيده است . وى همچنين گفت کمک هاى سازمان ملل و کميسيون اروپايي نيز با هواپيمابه بم منتقل شده است .

۸۰ پزشک براى کمک به زلزله زدگان بم از کردستان عراق به بم مي روند

نهم دى ۱۳۸۲ شبکه تلويزيوني " پي يو کي " کردستان عراق دوشنبه شب گزارش داد، حکومت خودخوانده کردستان عراق ۸۰ پزشک متخصص را براى کمک رساني به مصدومان حادثه زلزله شهرستان بم به ايران اعزام مي کند. اين شبکه تلويزيوني افزود : حکومت خودخوانده کردستان عراق و مردم اين منطقه آماده ارسال هرگونه کمک به صورت نقدى و غير نقدى به مردم حادثه ديده بم هستند. اين شبکه که تصاوير آن در قصرشيرين دريافت مي شود، گفت : اين گروه پزشکي همراه خود کليه امکانات و تجهيزات لازم براى فعاليت در بيمارستانهاى صحرايي را به همراه دارند. بر همين اساس ، هشت هزار تخته پتو، ۲۰۰ تخته چادر گروهي و بيش از ۱۰ هزار دست انواع لباس گرم و زمستاني نيز امروز در قالب کارواني از کردستان عراق به شهر بم ارسال شده است . اين منبع افزود : حکومت خودخوانده کردستان عراق از مردم مناطق کردنشين اين کشور خواسته است که کمک هاى نقدى و غير نقدى خود را به پايگاه هاى مشخص شده در سطح اين منطقه تحويل دهند. بر پايه اين گزارش ، اتحاديه ميهني کردستان عراق نيز ضمن اعلام همدردى با دولت و ملت ايران به مناسبت فاجعه زلزله بم ، آمادگي خود را براى ارسال هر گونه کمک به اين شهرستان اعلام کرده است .

رئيس جمهور از مجروحان زلزله در بيمارستان شهيد باهنر کرمان عيادت کرد

 سيد محمد خاتمي، رئيس جمهورى ايران صبح سه شنبه، نهم دى ۱۳۸۲ با حضور در بيمارستان شهيد باهنر کرمان از مجروحين زلزله بم در اين بيمارستان بازدید کرد. خاتمي ضمن عيادت و همدردى با مجروحين، از نزديک در جريان مداواى آنان قرار گرفت . رئيس جمهور بعد ازظهر ديروز وارد شهرستان بم شد و پس از بازديد از مناطق زلزله زده و ابراز همدردى با مردم مصيبت زده بم در جلسه اى با حضور وزرا، مسئولين لشکرى و کشورى و مسئولين محلي در فرودگاه بم شرکت کرد. لازم به ذکر است خاتمي شب گذشته وارد کرمان شد .

وزارت دفاع در نيمي از مساحت شهر بم به پاکسازى مشغول شد

  نهم دى ۱۳۸۲ برابر با۳۰ دسامبر۲۰۰۳ معاون وزير و رييس سازمان مهندسي وزارت دفاع گفت : اين وزارتخانه عمليات پاکسازى مناطق زلزله زده را با به کارگيرى ۲۰ دستگاه جرثقيل و۲۵ دستگاه انواع ماشين آلات مهندسي ، در نيمي از مساحت شهر بم آغاز کرده است . به گزارش روابط عمومي وزارت دفاع ، سرتيپ پاسدار "مجيد بکايي " در تشريح آخرين اقدامات اين وزارتخانه در امداد رساني و پاکسازى منطقه با اشاره به اسکان و پشتيباني از دو هزار بازمانده زلزله ، از استقرار يک اردوگاه به مساحت ۲۰ هکتار در شهر بم خبر داد. وى اظهار داشت : در اين اردوگاه ، تمامي امکانات و تجهيزات رسيده از سازمانهاى وزارت دفاع و ديگر امکانات سرگردان سازماندهي شده است . بکايي گفت : در اين اردوگاه ضمن برپايي نانوايي ، سهميه بندى ارزاق براى اسکان يافتگان انجام مي شود و تيم هاى سیار امدادرسان مستقر در آن نيز با استفاده از موتور سيکلت به مناطق دوردست کمک مي رسانند. وى اظهار داشت : تأمين نيازمندى هاى زلزله زدگان اسکان يافته در شهرکهاى "رزمندگان " و "براوت " در نزديکي بم نيز از طريق همين تيم هاى سیار امدادرسان انجام مي گيرد. مسوول ستاد امدادرساني وزارت دفاع گفت : در اردوگاه تأسيس شده توسط وزارت دفاع يک تيم کامل پزشکي نيز حضور دارد که کار مداوا و درمان زلزله زدگان را در داخل و خارج از اردوگاه انجام مي دهد. بکايي همچنين از استقرار تيم تحقيق و تفحص مفقودان ستاد کل نيروهاى مسلح در اردوگاه وزارت دفاع و آغاز فعاليت جست و جو در مناطق زلزله زده توسط اين تيم خبر داد. وى افزود : در همين حال گروهي از روحانيان سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع نيز در مناطق زلزله زده حضور يافته اند و علاوه بر اجراى فرائض مذهبي بر تدفين شرعي قربانيان زلزله بم نظارت مي کنند. بکايي گفت : اکنون کمک هاى مردمي به حد اشباع رسيده است و فعلا نياز خاصي به امکانات و مواد اوليه براى زلزله زدگان در ستاد کمک رساني وزارت دفاع مشاهده نمي شود.

عمليات نظافت سطح شهر بم آغاز شد

عمليات نظافت سطح شهر زلزله زده بم از دیروز (سه شنبه 9 دی) آغاز شد. بنا بر این گزارش ،نهادهاى دولتي به ویژه گروه هاى تحت نظر ستاد شهردارى مستقر در بم با یاريهاى مردمي در اين زمينه فعال شده و اقدام به جمع آورى زباله از سطح شهر مي کنند. توجه به نظافت عمومي سطح شهر در کنار نظافت شخصي مي تواند از بسيارى از بيماري ها جلوگيری کند. به واسطه از بين رفتن وسايل انتقال زباله در جريان زلزله ، روند جمع آورى زباله از سطح شهر در چند روز گذشته مختل شده است و تخليه زباله از آلودگي ها خواهد کاست.

تصاوير جان باختگان مجهول الهويه زلزله بم روى يک خط رايانه اى مخصوص قرار مي گيرد

 دیروز (نهم دى ۱۳۸۲) يک مسوول در مرکز تشخيص هويت جان باختگان زلزله بم گفت که تصاوير ۴۰۰ جسد مجهول الهويه زمين لرزه ، روى يک خط رايانه اى براى کمک مردم به شناسايي آنها قرار مي گيرد. آدرس و چگونگي تماس با اين خط ، در آينده اعلام مي شود. وى اضافه کرد که ۳۵ نفر از افراد مجهول الهويه که عکس آنها تهيه شده بود ، مورد شناسايي بستگانشان قرار گرفتند. اکيپي ۲۵ نفره با دوربين هاى ديجيتالي کار تهيه عکس از اجساد مجهول - الهويه را انجام مي دهد.


 

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo