شهید آوینی

در شبکه یک سیما
" سرزمین مادری " از مبارزان فلسطینی می گوید
فیلم سینمایی «سرزمین مادری» به تهیه کنندگی و کارگردانی کامبیز کاشفی به مناسبت روز جهانی قدس از شبکه یک سیما پخش می شود.

 این فیلم داستان یکی از مبارزان فلسطینی را روایت می کند که پس از سالها به ایران می آید تا برادر خود را که در زمان طفولیت به وسیله یک زوج پزشک به این کشور آورده شده را با خود به فلسطین ببرد. برادر این مبارز در ایران تبدیل به یک جوان باهوش و اهل علم شده که رابطه عمیق عاطفی با خانواده اش برقرار کرده است. این مساله نوعی تعارض در این جوان به وجود می آورد و موجب کشمکش ،  میان مبارز فلسطینی و دیگر افراد خانواده می گردد.
کاشفی درباره این اثر و انگیزه از ساخت آن گفت:  مساله هویت و آب و خاک همواره یکی از مسایلی است که موجب انگیزش انسانها می شود و این فیلم اشاره به این قضیه  دارد که گاه یک سرزمین از مرزهای جغرافیایی آن بسیار گسترده تر شده و مسایل و موضوع های آن تمام جهان را در بر می گیرد.
وی با اشاره به اینکه سرزمین ،  برای هر انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطر نشان ساخت:  در این فیلم اشاره هایی به این مطلب وجود دارد که هرچند انسان ها به اقلیم ها و مناطق مختلفی تعلق خاطر دارند، اما علایق مشترک، اعتقادات همسو و استمداد طلبی ملتی مظلوم، هر انسان آزاده ای را به تحرک وا می دارد که برای آزادی سرزمینی مقدس تلاش کند و  تمامی قوای خود را در این راه به کار گیرد. 
هما روستا و مجید مظفری در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می پردازند ، « سرزمین مادری » در قالب 104 دقیقه ، بعدازظهر جمعه 30 آبان ماه از شبکه یک پخش خواهد شد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo