تاسیس "مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا"
مدیر کل آموزش متوسطه سازمان تبلیغات اسلامی باتأکید بر ضرورت توجه ویژه به تربیت دینی در نسل جوان جامعه ، یادآورشد : برای ارتقاء سطح بینش ، دانش و اعتقادات قلبی اقشار جامعه ، باید راهکارهای عملی و مؤثری را اجرا کرد .

حجت الاسلام والمسلمین علی دارابی ، مدیر کل آموزش متوسطه سازمان تبلیغات اسلامی ، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی "مهر" اظهار داشت : در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری ، مبنی بر تبیین اندیشه تابناک اسلام درهمه زمینه های موردنیاز اقشار مختلف جامعه ، به ویژه جوان ایران اسلامی و با توجه به رسالتی که سازمان تبلیغات اسلامی ، عهده دار آن شده است ، "مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا" ، فعال شده اند .
حجت الاسلام والمسلمین دارابی ،  تعلیم و تربیت اسلامی ، ایجاد باور و اعتقاداتی عمیق و ریشه ای در نوجوانان در سایه تعالیم قرآن کریم ، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای تبیین و گسترش آیه های دینی و همچنین پاسخ به نیازهای نسل تشنه امروز را،از دیگر اهداف مهم طرح تأسیس "مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا" عنوان کرد .
وی تأکید کرد : در راستای برنامه ریزی توسعه و گسترش کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی در سطح کشور و همچنین ارائه راهکارهای مناسب آموزشی ، تربیتی ، حمایت معنوی  برای تربیت نیروهای موفق ، خلاق ، متعهد و متخصص ، در حوزه علوم اسلامی و یا به تعبیری ، فرهنگ و تمدن اسلامی ، این مدارس ، راه اندازی شده اند .
وی درزمینه روند شکل گیری مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ، اظهار داشت : از سال 1381 ، طی مکاتباتی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم ، روز 2 آبان ماه 1381با تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا ، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام موافقت شد ومطابق مجوز شورای عالی آموزش و پرورش ، مقدمات راه اندازی مدارس آغاز شد .
مدیر کل آموزش متوسطه سازمان تبلیغات اسلامی ، با اعلام اینکه مدارس اسلامی صدرا ، مهر ماه امسال، همزمان با دیگر مدارس کشور، فعالیت خود را آغاز کرده اند ، گفت : نخستین گروه از دانش آموزان سال اول این دبیرستان ، در اصفهان ، کهکیلویه و بویر احمد ، تهران (شهرستان دماوند) ، گلستان ، خوزستان ، هرمزگان ، مشهد ، آذربایجان شرقی و کرمان ، در کلاسهای" مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا "، حاضر شده اند .
وی، با اشاره به استقبال بسیارخوبی که از این مدارس شده و شوقی که دانش آموزان برای تحصیل در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ، از خود نشان می دهند ، اظهار داشت : درنخستین سال تحصیلی این مدارس ، قریب به 300 نفر در سراسر کشور، مشغول به تحصیل شدند.
حجت الاسلام والمسلمین دارابی ، در مورد نحوه گزینش و تحصیل درمدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ، گفت : از طریق آموزش و پرورش ، در میان دانش آموزان سال سوم راهنمایی ، که در آستانه انتخاب رشته قرار دارند ، فرم هایی توزیع می شود که از طریق آنها ، اطلاعات لازم در مورد این مدارس و آینده شغلی آن، ارائه می شود .
وی افزود : پس از کسب اطلاعات لازم و کافی ، دانش آموزان علاقمند ، فرم های مربوط را تکمیل کرده ، بامراجعه حضوری به مدارس و انجام مصاحبه، دانش آموزان مستعد و واجد شرایط انتخاب و ثبت نام می شوند .
مدیر کل آموزش متوسطه سازمان تبلیغات اسلامی اظهار امیدواری کرد ، با برنامه ریزی که در بخش آموزش سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده و آئین نامه های تربیتی که وجود دارد ، در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی و تربیتی قشر جوان جامعه ، اقدامات ارزنده ای صورت گیرد.
وی افزود : بی تردید در آینده ای نزدیک ،  با بهره گیری از وجود دانش آموزانی که درامر علوم و معارف اسلامی در حد یک کارشناس آگاهی دارند ، می توان در زمینه ترویج فضائل اسلامی ، به شایستگی فعالیت کرد .
حجت الاسلام والمسلمین دارابی ، با یادآوری وجود 6 میلیون دانش آموز در سطح کشور ، تصریح کرد : لازم است برای تربیت دینی مناسب آنها ، تلاشهای وافری صورت گیرد ، تا حضور و فعالیت نیروهای متدین ، متخصص و آگاه به مسائل دینی را در سطح کشور شاهد باشیم .
مدیرکل آموزش متوسطه سازمان تبلیغات اسلامی ، تأکید کرد : پیگیر زمینه های ارتقاء تحصیلی و همچنین ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی  هستیم تا دانش آموزان این مدارس به راحتی امکان ادامه تحصیل دردانشگاهها را داشته باشند .

Logo
https://old.aviny.com/News/82/07/26/03.aspx?&mode=print