مدرسه ای در آمریکا از تحصیل دانش آموز محجبه جلوگیری کرد

 به نقل از خبرگزاری فرانسه ، مسوولان آموزش درایالت اوکلاهما از ورود یک دختر محجبه به این مدرسه جلوگیری کردند.
مسوولان آموزش منطقه ای  این ایالت از تحصیل ناشالا هرن در مدرسه " بنجامین فرانکلین ساینس آکادمی" با ادعای نقض قوانین مدرسه در مورد نحوه پوشش توسط این دانش آموز به طور موقت جلوگیری کردند.
مسولان این مدرسه ، دانش آموز 11  ساله را به مدت پنج روز از مدرسه اخراج کردند و تاکید کردند تنها در صورتی به وی اجازه تحصیل را در این مدرسه  خواهند داد که وی از حجاب اسلامی خود دست بردارد .
به ادعای مسوولان این مدرسه ، قوانین مدارس منطقه مذکور ، ورود دانش آموزان محجبه را به مدارس منع کرده  است ، این منطقه در 200 کیلومتری شرق اکلاهماسیتی قرار دارد .
پدر این دختر محجبه که آفریقایی الاصل است و اخیرا به اسلام گرویده است ، تاکید کرد هرگز دخترش حجاب را کنار نخواهد گذاشت و در دین خود با کسی سازش نخواهد کرد.
وی گفت : ما هرگز نمی توانیم بر خلاف اوامر الهی عمل کنیم و به دستورات خدا  پشت کنیم .
رییس آکادمی روتیر فورد متخصص در حیات غیر نظامی و شهری  اعلام کرد، دادگاهها بر لزوم تسامح در عقائد دینی حتی در مدارس عمومی تاکید دارند و گروههای حقوق بشر نیز در این مورد تحقیق می کنند.
در پی مخالفت این مدرسه با تحصیل دختر مسلمان محجبه در آن ، سازمانهای اسلامی در آمریکا از این مساله به شدت انتقاد کردند.
شورای  روابط اسلامی آمریکا که یک سازمان دفاع از حقوق مسلمانان در این کشور است ، اعلام کرد ، قانون حقوق مدنی صادره در سال 1964 میلادی و قانون ویژه آزادیهای دینی سال 1963 از دانش آموزان پایبند به عقائد دینی شان حمایت کرده است و هزاران تن در مدارس دولتی بدون اینکه مشکلی در خصوص حجاب خود داشته باشند به تحصیل خود ادامه می دهند.
مدیر مدرسه مذکور در اظهاراتی غیرقابل توجیه گفت : علت عدم اجازه دادن به این دانش آموز محجبه حمایت  از سیاست کلی مدرسه است که باید پوشش همه  دانش آموزان یکسان باشد ، وی در عین حال گفت که برای پذیرفتن دانش آموز مذکور به تصمیم وحکم دادگاهها نیاز است .
گفتنی است درمونترال کانادا نیز دختر 16 ساله ای به دلیل پوشش خود از مدرسه اخراج شد.

 

Logo
https://old.aviny.com/News/82/07/19/03.aspx?&mode=print