روز شمار دفاع مقدس
1359/7/16

حملات همه جانبه دشمن در خرمشهر و پیشروی در چند محور

شلیک خمسه خمسه به سمت آبادان و ایجاد خسارات فراوان

حمله موشکی و هوایی مجدد دشمن به شهر دزفول

حمله هوایی دو میگ به شرکت نفت تنگ فنی در پل دختر

حمله هوایی نیروهای خودی به کرکوک و عماره و بازیان و وارد آوردن خسارات فراوان به موسسات اقتصادی و صنعتی

رادیو بی بی سی ادعا کرد : ده فروند هلیکوپتر ارتش ایران منهدم شده است . البته این خبر بعد ازانتشار تکذیب شد .

حمله نیروی هوایی به انبارهای مهمات درشمال غرب دزفول و بمباران پادگان رضائیه و انهدام پل آهنی جاده دزفول - ملاوی

رادیو مونت کارلو : یکی از روز نامه های اسپانیا نوشت : ایران از امروز شروع به استفاده از هواپیماهای F-14 در حمله علیه عراق نموده است . ایران 77 فروند از این هواپیمای جنگی بسیار مدرن در اختیار دارد .

کیانوری دبیر کل حزب توده : ما خاتمه جنگ را به این شرط  می پذیریم که عراق به سرحدات اولیه خود برگردد و اگر با حرف بر نگردد او رابا یک تو سری محکم به سرحدات اولیه خودش بر می گردانیم .

کارتر : چنانچه جنگ ایران و عراق توسعه یابد ، کشورهای متحد آمریکا در خلیج فارس باید جانب عراق را گرفته و از کمک مادی و معنوی به آن دریغ نکنند .

سخنگوی وزارت خارجه شوروی گزارش رادیو تهران را مبنی بر پیشنهاد کمک تسلیحاتی مسکو به تهران  تکذیب کرد و آن را دروغ خواند .

خبر گزاری فرانسه : خبرگزاری تاس : هدف آمریکا آن طور که ادعا می کند پاسداری از راههای نفتی منطقه نیست بلکه به دست گرفتن چاههای نفت خاور میانه و خاور نزدیک است .

رادیو اسرائیل : باتوجه به ناتوانی نیروهای ایرانی و ضعف قوای عراق در جنگ، چاره ای نیست جز این که کنترل خلیج فارس و حوزه های نفتی خاور میانه را آمریکا راسا برعهده بگیرد .

1363/7/16

حمله عراق باموشک اگزوسه به نفت کش 254 هزار تنی هنگ کنگی با نام " ورلد نایت " در 65 کیلومتری جنوب جزیره خارک

حساسیت دشمن به منطقه میمک و اعلام آماده باش از بمو تا دهلران و مهران ، تجسس نیروهای هوایی دشمن در پیرانشهر ، گشت زنی ناوچه های عراقی در خور عبدالله

گزارش تصمیم سران دمکر ات و کومه له و طالبانی برای تشکیل ستاد مشترک و تصرف منطقه اورامان با استفاده از عوامل نفوذی

تشدید روند صدور تسلیحات توسط برزیل ، آرژانتین و شیلی که با بحران انباشت بدهی رو برو هستند .

در گیریهای پراکنده و ایذایی گروههای محارب با حمایت و همکاری عراق در کردستان و آذر بایجان از جمله در شهرهای سقز، تکاب ، ارومیه و مهاباد و همچنین انسداد جاده باینگان در استان باختران

گزارش قرارگاه حمزه به قرارگاه خاتم الانبیاء: اخیرا دولت ترکیه اقدام به تحرکات نظامی در مناطق مرزی مثل سلماس و ماکو نموده است .ارتش این کشور در تمام مرز به حال آماده باش در آمده و همچنین تیپ زرهی شهر بایزید نیز آماده انجام عملیات است .

بمباران شیمیایی سومار توسط عراق

1365/7/16    

فعالیتهای مهندسی دشمن در محور طلائیه ، جفیرو جزیره مجنون و بازدید فرماندهان نظامی بلند پایه عراق از برجهای دیده بانی منطقه عماره

حمله هواپیماهای عراقی به یک روستا در حوالی دوکان

فرمانده سپاه سوم عراق : ایران به طور جدی تجهیز نشده اما این طور تبلیغ می کند که در آینده نزدیک حمله خواهد کرد ؛ ما برای مقابله آمادگی کامل داریم .

شورای امنیت پس از سه روز بحث ، قطعنامه 588 را تصویب کرد . در این قطعنامه از ایران و عراق خواسته شده است تا قطعنامه 582 را اجرا کنند . این در خواست فقط در سطح توصیه می باشد .

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل متحد : شورای امنیت یک بار دیگر مورد سوء استفاده قرار گرفت . ما طالب صلح هستیم اما نه با صدام .

وزیر خارجه عراق : مااز اتفاق نظر شورای امنیت شادمان هستیم .

مدیر کل وزارت خارجه آمریکا ( مورفی ) : ارجحیت های سیاسی آمریکا؛ تامین عبور آزاد نفت از خلیج فارس ؛ مهار کردن نفوذ شوروی و جلوگیری از گسترش رادیکالیزم اسلامی است . دوستان ما در منطقه باید بتوانند از خود و منافعشان دفاع کنند .ما کوشیده ایم شمشیر و سپری را که نیاز دارند در اختیارشان بگذاریم .

گزارش سپاه پاسداران از فعالیتهای جاسوسی سازمان منافقین  به نفع عراق

حزب توده از مردم خواست تا از اعزام فرزندانشان به جبهه های جنگ جلوگیری و تظاهرات ضد جنگ بر پا کنند .همچنین این حزب از کارگران خواست تا کارخانه ها را با اعتصاب خود تعطیل نمایند .

جمعی از دانشجویان در اعتراض به همکاری پلیس آلمان با ضد انقلاب در حمله به غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب در فرانکفورت در مقابل سفارت آلمان تجمع کردند .

 

Logo
https://old.aviny.com/News/82/07/16/02.aspx?&mode=print