بیستمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گشایش یافت

 

این مسابقه ها که در محل سالن کنفرانس سران اسلامی برگزار می شود  با سخنرانی رئیس جمهوری رسما آغاز به کار کرد و تا 5روز ادامه می یابد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، طی برپایی این همایش بزرگ قرآنی ، حافظان ، قاریان و مفسران برجسته قرآنی از 43کشور جهان در 3 رشته حفظ کل قرآن کریم ، تفسیر 5جزئ و رشته قرائت رقابت می کنند. در این دوره از مسابقه ها 9 داور بین المللی از کشورهای مصر ، مغرب ، مالزی ، سودان ، سوریه ، یمن اندونزی و اردن هاشمی به اتفاق 9 داور ایرانی قضاوت این دوره را به عهده دارند. همچنین در حاشیه برپایی این مسابقه ها نمایشگاه عکسی از 19 دوره گذشته برپا شده که در آن چهره خادمان صاحب نام استادان بزرگ قرآنی همراه صدها نفر از حافظان و قاریان معروف قرآنی به چشم می خورد. گفتنی است هم اکنون دکور نهایی این مسابقه ها که با استفاده از معماری معروف سنتی ایران تهیه شده است. در این دکور نقش محراب به گونه طاق نما با 20 نیم محراب اطراف به نشانه 20 سال تداوم برگزاری این مسابقه ها به طرز باشکوهی طراحی شده است.

سید محمد خاتمی:
در حال حاضر دشمنان با قدرت تسلیحات نظامی و فرهنگی خود جهان اسلام را تحت فشار قرار داده اند و تنها راه مقابله با این تهدیدها ، وحدت و یکدلی در سایه تمسک به قرآن است.



  رئیس جمهور در مراسم گشایش بیستمین دوره بین المللی قرآن کریم با اعلام این مطلب گفت : یادگرفتن و فهمیدن قرآن براساس عمل به آن است که به واسطه مقتضیات دنیای امروز و پیچیده شدن زندگی ، نیاز به این کتاب آسمانی بیش از پیش احساس می شود. رئیس جمهوری دنیای امروز را دنیای خشونت ، ترور، سرکوب و تحقیر انسان برشمرد و افزود: در کنار نیاز بیشتر انسان به درک حقیقت ، قرآن بهترین وسیله برای برطرف شدن این نیاز انسان است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مخاطب قرارگرفتن انسان برای کلام الهی را بهترین تعریف برای انسان برشمرد و گفت : کلام الهی وسیله ای برای فهم انسان است و با شرایط تاریخی و انسانی متناسب است.

خاتمی با اشاره به مشکلات امروز دنیای اسلام تاکید کرد: دنیای اسلام امروز از درون و برون در معرض تهدید قرار دارد. از درون ، دشمن ظاهرپرستی ، افراطگرایی و تمسک به خشونت در برابر خودی و غیر خودی مطرح است و از بیرون نیز با استعمارگرانی که منافع بشری را فراروی منافع نامشروع خود می دانند، روبه روست.

رئیس جمهوری گفت : بزودی دنیای اسلام از نظر امکانات ، جزو قوی ترین و پیشرفته ترین قدرتهای جهان در مقابل استعمارگران محسوب می شود؛ با این تفاوت که ابرقدرتهای دنیا با استفاده از امکانات خود، به ظلم به دیگران می پردازند؛ اما قدرت اسلام برای برقراری عدالت همه جانبه و همت مسلمانان با یکدیگر به کار می رود. در این مراسم ، محمدعلی نظام زاده ، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تقدیر از تصویب آیین نامه طرح نهضت قرآنی در هیات وزیران ، گفت : تقدیر از برگزیدگان داخلی این دوره از مسابقات ، از جمله برنامه های این دوره است که در کنار تجلیل از 85برگزیده اول تا سوم عرصه بین المللی صورت می گیرد.