روز شمار دفاع مقدس 24 شهریور ماه

59/06/24

تیمسار فلاحی: ما قرارداد 1975 ایران و عراق را در مورد مرزهای ارمنی قبول نداریم.

عزت ابراهیم (معاون صدام): عراق بخشی از اراضی مورد ادعای خود را از جنگ ایران خارج ساخته و تا یك هفته آینده باقی مانده این اراضی را نیز متصرف خواهد شد.

60/06/24

سفر آقای هاشمی به كره شمالی

كاندیداتوری آقای خامنه‌ای برای ریاست جمهوری

61/06/24

قتل بشیر جمیل، صدور اطلاعیه از سوی كاخ سفید و اظهار تاسف

65/06/24

فعالیت شدید مهندسی عراق در شرق بصره؛ پمپاژ آب در مناطق خشك شده. شهدا و مجروحان یگانهای سپاه یكم كربلا بر اثر آتش توپخانه، در ماه گذشته، به 3465 تن رسید. طی هفته گذشته 12 نظامی عراق به ایران پناهنده شدند. صدام حسین: در تلافی شلیك موشك به بغداد، عجله نخواهیم كرد. میخواهیم مواضع عناصر هوادار صلح در ایران را تقویت كنیم. بخش اعظم ایرانیها با ما هستند. همه به برتری توان ما آگاه هستند. این جنگ نه تنها از نظر شرافت و حیثیت قومی بلكه از لحاظ تاریخی باید در درازمدت به نفع عراق پایان پذیرد. به دلیل قطع حملات عراق به مناطق مسكونی و كارگری، ایران اقدامات مقابله به مثل را متوقف كرد. كارشناسان فرانسوی برای خنثی كردن موشكهای عمل نكرده، وارد كشتی فرانسوی “لبریسا” شدند. گاردین به نقل از تبعیدیان عراقی: اوضاع داخلی عراق به صورت یك بشكه باروت درآمده است و حمله بعدی ایران ممكن است آن را شعله ور سازد. كسانی كه انگیزهای برای ادامه جنگ ندارند به سرعت محاكمه و به اعدام محكوم میشوند. وزیرخارجه كویت به نمایندگی از شورای همكاری خلیج فارس از چند كشور اروپایی دیدار كرد. وی از فرانسه خواست تا از طرح صلح 4 مادهای در شورای امنیت سازمانملل دفاع كند. انفجار سومین بمب طی چند روز گذشته در پاریس. بمب در داخل محوطه ساختمان پلیس پاریس كار گذاشته شدهبود. در این حادثه 10 تن مجروح شدند كه حال 3 تن وخیم است. وزیر كشور آلمان غربی: ایرانیهایی كه از جبهه های جنگ گریخته و به آلمان پناهنده میشوند، پناهنده سیاسی نیستند. یاسرعرفات: آماده مذاكره مستقیم با رهبران اسرائیلی هستیم. ما از اینكه با مقامات اسرائیل تماس بگیریم، بیم داشتیم و اكنون نوبت آنهاست كه از تماس گرفتن با ما بیمناك باشند.

66/06/24

انهدام قسمتی از تأسیسات گازرسانی “ التاجی “ عراق در بمبگذاری گروه شهدای مكه . پایان سمینار دو روزه فرماندهان ستادهای نیروی زمینی سپاه در باختران در خصوص بسیج عمومی و جذب نیرو و امكانات . ارسال تجهیزات نظامی روسی و فرانسوی به عراق از طریق بندر “ عقبه “ اردن و ورود كارشناسان نظامی شوروی به بغداد . وزیر ارشاد برنامههای هفته دفاع مقدس را اعلام كرد . گزارش مفصل وزیر دفاع امریكا به كنگره این كشور در مورد مأموریت نیروهای امریكایی در خلیج فارس ، تهدید ایران به تحریم تسلیحاتی ، حضور نظامی امریكا در منطقه و تصویب قطعنامه جدید اعمال تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران . انتخاب بحرین برای مركز فرماندهی نیروهای نظامی امریكا ، افزایش فعالیت این نیروها در بحرین و علل انتخاب این كشور برای مركز عملیات نظامی امریكا در منطقه . اعلام آمادگی آلمان غربی برای استقرار نیروهای خود در آبهای تحت پوشش ناتو به منظور آزاد شدن نیروهای امریكا جهت حضور در خلیج فارس . پایان سفر دبیركل سازمان ملل متحد به ایران و عراق و بیانیه وی در خصوص مأموریت خود . تفسیر و تحلیل رسانههای گروهی جهان و موضع برخی كشورها در خصوص مأموریت دبیركل سازمان ملل متحد در منطقه . بیانیه مشترك كویت و انگلستان در مورد جنگ ایران و عراق در پایان دیدار نخستوزیر و وزیر خارجه كویت با وزیر خارجه انگلستان در لندن . سختگیری ایتالیا در مورد صدور هرگونه كالا به مقصد ایران و عراق و ممنوعیت فروش تجهیزات نظامی به دو كشور . گزارش آسوشیتدپرس از پكن مبنی بر تجدید نظر چین در فروش اسلحه به ایران و تهدید ایران به حمایت از قطعنامه تحریم تسلیحاتی . تركیه درخواست امریكا در مورد جلوگیری از استفاده هواپیماهای لیبی از فضای تركیه برای حمل مین به ایران را رد كرد . تفسیر و تحلیل رادیو امریكا ، رادیو بی . بی . سی . از مواضع قدرتهای دائمی شورای امنیت در قبال تحریم تسلیحاتی ایران و دلایل آن . ورود وزیر خارجه الجزایر به تهران به منظور پایان دادن به جنگ تحمیلی . سرمقاله روزنامه اطلاعات در انتقاد از تلاش الجزایر برای میانجیگری میان ایران و عراق . گزارش مجله امریكایی “ اخبار امریكا و گزارشات جهان “ در مورد اوضاع داخلی عراق و فشارهای وارده بر رژیم بغداد . مصاحبه شیرین هانتر با رادیو بی . بی . سی . در مورد انعطاف پذیرتر شدن موضع ایران و تأثیر آن در شناساندن ماهیت عراق . تصویب لایحه تحویل یك میلیون تن نفت به سوریه در مجلس شورای اسلامی . بیانیه اوپك در مورد بازگرداندن سیستم قیمتی ثابت در بیست و هفتمین سالگرد تأسیس این سازمان . درخواست مسعودی رجوی برای تحریم نفتی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران .

طارق عزیز وزیر خارجه عراق در دیدار با دبیركل سازمان ملل گفته است عراق تاكید بر این دارد كه قعطنامه 598 به طور كامل و جامع به اجرا در آید.

وزیر دفاع فرانسه: سه كشتی مین‌روب فرانسوی در نزدیكی سواحل امارات عربی متحده مشغول به كار شده‌اند.