قهرماني که هيچگاه باز نگشت

بمناسبت سي و يکم تيرماه سالروز شهادت سردار شهيد اسماعيل قهرماني، فرمانده گردان انصار لشکر 27 محمد رسول الله

 اسماعيل قهرماني در روستايي از توابع سراب به دنيا آمد. در مدرسه " کاووس " شهرستان گنبد دوره ابتدايي را گذراند و دوره راهنمايي را در مدرسه " آرش " همان شهرادامه داد. در کار کاشي کاري و نماسازي ساختمان ماهر شد و در همان اوضاع و احوال مطالعات سياسي و مذهبي را آغاز کرد.

 پس از تشکيل " حزب رستاخيز " در شهرستان گنبد  فعاليت هاي وسيعي را عليه اين حزب  شروع کرد .از آن به بعد  حضورش در محافل سياسي بيشتر شد . به تهران رفت و آمد  داشت  و در جلسات مخفي که بر عليه رژيم شاه  در پايتخت برگزار مي شد  شرکت مي جست.

 در سال 1358 پس از اخذ مدرک ديپلم به عضويت سپاه در آمد. با شروع درگيريهاي کردستان به همراه حاج احمد متوسليان و حاج ابراهيم همت راهي کردستان شد و در محورهاي پاوه و مريوان حضور موثر داشت.

 در بيشتر عملياتها در لباس فرمانده گردان خدمت کرد .  در دو عمليات مهم و حساس فتح المبين و بيت المقدس فرماندهي گردان انصار را به عهده گرفت و نقش  تعيين کننده اي در اين دو نبرد ايفا کرد.

درعمليات بيت المقدس يک گلوله خمپاره 60 بين او و معاونش برخورد کرد و هر دو از ناحيه صورت و دست به شدت مجروح شدند.

سرانجام  سردار اسماعيل قهرماني در عمليات رمضان ،  روز عيد فطر، ساعت 8  صبح در اطراف پاسگاه زيد  در حالي که مشغول هدايت نيروهاي محور عملياتي بود به درجه رفيع شهادت نايل آمد و جسم پاکش هيچگاه به دست خانواده اش نرسيد.

يادش گرامي باد .