بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram

بيانات معظم له در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام اسلامى

09 / 03 / 1381

بسم الله الرحمن الرحيم

ميلاد مسعود حضرت نبى اكرم محمدبن عبدالله (صلى الله عليه و آله) را به همه ى امت بزرگ اسلامى, به همه ى آزادگان عالم, به ملت شريف و مومن ايران و به شما حضار محترم و عزيزى كه در اين مجلس تشريف داريد بخصوص ميهمانانى كه از ديگر كشورها تشريف آورده اند تبريك عرض مى كنم.
اين روز بزرگ كه هم ميلاد پيغمبر اكرم و هم ميلاد امام جعفر صادق (عليه الصلاه و السلام) است, يكى از مقاطع عظيم تاريخ بشر را به وجود آورده است.در مثل چنين روزى, خداوند متعال بزرگترين ذخيره ى الهى را كه وجود مقدس پيامبر گرامى بود, به عرصه ى وجود آورد; اين شروع يك مقطع تعيين كننده در سرنوشت بشر بود.در آيات ولادت پيامبر گفته اند, وقتى آن بزرگوار متولد شدند, كنگره هاى كاخ كسرى ويران شد; آتشكده ى آذرگشسب كه قرنها روشن بود, خاموش شد; درياچه ى ساوه كه در نظر عده يى از مردم در آن وقت, مقدس شمرده مى شد, خشك شد; بتهايى كه برگرد كعبه آويخته شده بود, سرنگون شد.اين نشانه ها كه كاملا رمزى و نمادين است, نشاندهنده ى جهت اراده و سنت الهى در پوشاندن خلعت وجود به اين موجود عظيم و اين شخصيت والا و بى نظير است.معناى اين حوادث نمادين اين است كه با اين قدوم مبارك, بساط ذلت بشر, چه به وسيله ى حاكميت جباران و حاكمان مستبد از قبيل آنچه در آن روز در ايران و روم قديم وجود داشت چه به وسيله ى عبادت غيرخدا, بايد برچيده شود.بشر بايد به وسيله ى اين مولود مبارك آزاد شود; هم از قيد ستمى كه به وسيله ى حكام جور بر انسانهاى مظلوم در طول تاريخ تحميل شده است, و هم از قيد خرافه ها و اعتقادات نادرست ذلتآفرين كه انسان را در مقابل موجودات پست تر از خود او يا در مقابل انسانهاى ديگر, خاضع و ذليل و ستايشگر مى كند.لذا آيه ى قرآن در باب بعثت نبى اكرم مى فرمايد:((هوالذى ارسل رسوله بالهدى و دين الحق ليظهره على الدين كله و كفى بالله شهيدا.)) ((ليظهره على الدين كله)) زمان بندى نشده است; اين, جهت را نشان مى دهد.بشريت به وسيله ى اين حادثه, بايد به سمت آزادى معنوى, اجتماعى, حقيقى و عقلانى حركت كند; و اين كار شروع شد و دست خود ما انسانهاست; اين هم يك سنت ديگر در عالم آفرينش است.
اگر انسانها تلاش و كار و همت خود را بيشتر به كار گيرند, به اهداف الهى كه در برنامه ى الهى تعيين شده است زودتر خواهند رسيد; اما اگر به كار نگيرند و ضعف نشان دهند, در اين راه ساليان درازى معطل خواهند شد; مثل تيه بنى اسرائيل; ((اربعين سنه يتيهونه فى الارض)); بنى اسرائيل به دست خود دچار سرگردانى و بيابانگردى شدند.بنى اسرائيل مى توانستند مانع بروز آن سختى و تلخى شوند, مى توانستند مدت آن را كوتاه تر كنند, مى توانستند مدت آن را با ضعفهاى خود طولانى تر كنند; سرنوشت ما هم همين است.براى مسلمانها هم, جهت آفرينش بشر, بعثت و فلسفه ى اعزام رسل و انزال كتب از سوى پروردگار, هم بيان و هم تعيين شده است.خود انسانها هستند كه مى توانند اين راه را طولانى يا كوتاه كنند; مى توانند خود را زودتر يا ديرتر به مقصد برسانند.
در سنت الهى, اراده ى انسان تعيين كننده است.اين كه اسلام انسان ها را به مجاهدت دعوت مى كند ((و جاهدوا فى سبيل الله)) يا ((و جاهدوا فى الله حق جهاده)); يعنى همه ى ظرفيت خود را در راه مجاهدت مصرف كنيد به خاطر اين است كه اگر به اين توصيه ى الهى عمل كرديم, به هدف الهى زودتر خواهيم رسيد.
هدف الهى, ثابت و قطعى و تخلف ناپذير است; اگر ما عمل نكنيم, ديگران مىآيند و عمل مى كنند; ((من يرتد منكم عن دينه فسوف ياتى الله بقوم يحبهم و يحبونه)).خداى متعال اين راه و اين سرمنزل و اين سرنوشت را قطعى قرار داده است.آنچه قطعى نيست, عبارت است از زمان و مردمى كه سعادت بردن اين گوى را از اين ميدان داشته باشند; اين بسته به اراده ى من و شماست.
ملت ايران با رهبرى امام بزرگوار همت كردند و توانستند يك قدم جلو بروند و پرچم اسلام را در اين جا بلند كنند.امروز در اين كشور پرچم شريعت محمدى (صلى الله عليه و اله) برافراشته شده است.ممكن بود اين اتفاق نيفتد يا ده سال و صد سال ديگر اتفاق بيفتد.آنچه اين مهم را در اين مقطع تحقق بخشيد, اراده و تصميم اين ملت بر فداكارى و اعمال مجاهدت بود; اين در همه جا سارى و جارى است.
امروز مساله ى فلسطين يك زخم دردناك و عميق در پيكر جامعه ى اسلامى است.آيه يى كه تلاوت كردند, درباره نبى مكرم اسلام مى فرمايد:
((عزيز عليه ما عنتم)); رنج شما براى او سخت و دشوار است; ((حريص عليكم بالمومنين رئوف رحيم)).امروز رنج دنياى اسلام كه برجسته ترين بخش آن, مساله ى فلسطين است قلب مقدس پيغمبر را مىآزارد; ((عزيز عليه ما عنتم)).با وضعى كه امروز ملت فلسطين دارد, روح مقدس پيغمبر در عوالم بالاى آفرينش الهى مملو از غم مى شود.راه علاج چيست؟ تلاش و مجاهدت است.
امروز مساله ى فلسطين, مساله ى دنياى اسلام است.چه ما مسلمانهاى كشورهاى اسلامى بدانيم و چه ندانيم, چه بفهميم و چه نفهميم, سرنوشت فلسطين, سرنوشت همه ى ماست.اگر فلسطين در اين صحنه ى رويارويى شجاعانه يى كه امروز براى خود به وجود آورده است, موفق شود, موفقيت همه دنياى اسلام است; اما هر چه رنج آن ملت ادامه پيدا كند, مايه ى ذلت روزافزون دنياى اسلام است.
دنياى اسلام بايد به معناى واقعى كلمه, اين مساله را مساله ى خود بداند.درست است كه همه ى ما وظيفه ى شرعى داريم و اسلام بر ما واجب كرده است به مردم فلسطين كمك كنيم; اما حرف من امروز فراتر از وظيفه ى شرعى است.مى گويم امروز هر حادثه يى كه در فلسطين رخ دهد و اين قضيه به هر جا منتهى شود, به طور مستقيم به سرنوشت كشورهاى اسلامى چه آنهايى كه نزديكند, چه آنهايى كه دورند مربوط است و بر آنها هم اثر مى گذارد.امروز ملتهاى مسلمان براى فلسطين هر كار بكنند, براى خود و به نفع خود كرده اند.وقتى با نقشه ى استعمار بريتانى و كمك دنياى استكبار, اين قطعه ى خونين از پيكره ى دنياى اسلام جدا شد, آن روز نظرشان فقط فتح همين قطعه نبود; آن روز هم نظر استعمارگرها تسلط بر كل منطقه كه قلب دنياى اسلام است بود.بنابراين امروز همه ى ما وظيفه داريم.
البته ملت فلسطين در انجام دادن وظيفه ى خود, آنچه حق و شايسته ى يك ملت شجاع و غيرتمند است, انجام داده و ايستاده است.همه بايد بدانيم اين دولت غاصب ظالم كنونى صهيونيست, در عمليات خود تا اين لحظه شكست خورده و هيچ گونه موفقيتى به دست نياورده و مغلوب اراده ى فلسطينيها شده است.هدف از اين عمليات اين بوده است كه انتفاضه ى بيت المقدس را خاموش كنند; فلسطينيها دستهاى خود را به علامت تسليم بالا ببرند و انگيزه ى آزادىخواهى و غيرت مردم فلسطين را خاموش كنند; اما آنچه به دست آمده, درست عكس اين قضيه است.
امروز عزم و تصميم و فهم ملت فلسطين از مساله ى فلسطين, بيش از آن وقتى است كه انتفاضه هنوز شروع نشده بود.امروز عمق دشمنى و خباثت و وحشيگرى اين رژيم غاصب و شريكش آمريكا براى مردم فلسطين روشن شده است. يك ملت وقتى كارش به جايى برسد كه ببيند هيچ چاره يى ندارد جز اين كه مردن شجاعانه را به جان بخرد, ديگر هيچ چيز در مقابل او تاب ايستادگى ندارد; نه قدرت صهيونيستها كه تانك و توپ و همين ابزارهاى ظاهرى است و نه قدرت سياسى و مالى پشتيبان آنها كه آمريكاست نمى تواند تاثيرى بگذارد.آن روزى كه ملت فلسطين را به نشستن در پشت ميز مذاكره و به اصطلاح, گرفتن امتياز دلخوش مى كردند, ديگر تمام شد; معلوم گرديد كه نشستن در پشت ميز مذاكره و گفتگو با دشمن, هيچ اثرى ندارد.
امروز ملت فلسطين فهميده است و دارد كار خود را مى كند.مادران فلسطينى, جوانان فلسطينى, زنان و مردان فلسطينى و نوجوانان فلسطينى در صحنه اند.
آنچه مهم است, اين است كه دنياى اسلام به وظيفه ى خود عمل كند. دنياى اسلام, يعنى ملتها و دولتها.
دولتها ممكن است براى خود محاذيرى فرض كنند, اما ملتها اين محاذير را ندارند; علما, روشنفكران, سياسيون و موثرين در فكر مردم, اين محاذير را ندارد; بايد اقدام كنند.اين اقدام, به دولتهاى آنها هم كمك خواهد كرد.
امروز اگر ملتهاى مسلمان و بخصوص ملتهاى عرب در داخل كشورهاشان عزم و اراده ى خود را در حمايت از ملت فلسطين به طور واضح و مستمر نشان دهند, براى دولتهاشان هم خوب است; زيرا دولتها در صحنه ى ديپلماسى مى توانند از اين وسيله براى فشار آوردن روى دشمن استفاده كنند.
امام بزرگوار ما حقيقت مساله را خوب شناخته و ديده بود.از شروع اين نهضت از سال 1341 يعنى چهل سال قبل آن وقتى كه هنوز در ايران مساله ى فلسطين حتى در بين خواص هم منتشر نشده بود, حرف امام اين بود كه در مقابل سلطه ى اسرائيل بايد همه احساس خطر كنند; همه بايد بايستند و مقابله كنند.بعد هم همين راه را ادامه داد و اين يكى از شعارهاى بزرگ آن مرد الهى و آسمانى بود.
اميدواريم خداوند متعال همه ى ملتهاى اسلامى را بيدار كند; ما را به وظايفمان آشنا و در راه پيمودن اين وظايف كمك كند; امت اسلامى را هر چه بيشتر به هم نزديك كند و عناصر تفرقه را از ميان آنها بزدايد و عناصر وحدت و الفت را در ميان آنها روز به روز زيادتر كند.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

 
 Copyright © 2003-2015 - AVINY.COM - All Rights Reserved