شهید آوینی

جنگ جمعیتی

در جنگ جمعیتی، کنترل دشمن بر منابع خویش از طریق کشتن جنگجویان، کاستن سیطره، کم کردن مصرف و اگر لازم باشد کاهش جمعیت دشمن، به حداقل رسانده می شود. برای کاهش جمعیت از دو روش غیر مسلحانه و مسلحانه استفاده می شود.

آمار,جمعیت,مصرف,مسلحانه 

عملیات غیر مسلحانه

جنگ جمعیتی به روش غیر مسلحانه یکی از انواع جنگ می باشد. در این نوع از مواجهه، دشمن برای تضعیف طرف مقابل به جای صرف هزینه های هنگفت برای کشتن انسانها و ریختن خونشان از به دنیا  آمدن آن ها جلوگیری می کند.
در سال 1948 طی یک قرار داد پژوهشی میان ارتش آمریکا و دانشگاه"جان هاپکینز"، پایه های تئوریک علوم اجتماعی در جنگ روانی استخراج شد. بعدها طی دهه هفتاد، نتیجه این تحقیقات، تاسیس رشته ی دانشگاهی «ارتباطات سلامت عمومی» در دانشگاه جان هاپکینز شد. هدف از تاسیس این رشته و مراکز مرتبط با آن، ارایه ی یک برنامه هماهنگ جهانی برای کاهش جمعیت کشورهای کمتر توسعه یافته می باشد. این برنامه با پشتوانه آمریکا و با همکاری بسیاری از سازمان های بین المللی با عناوینی زیبا و جذاب چون تنظیم خانواده در این کشورها بسیار ترویج شده است.
اولین هدف برنامه تنظیم خانواده، جمعیتهای غیر سفید پوست و جهان سومی ساکن در آمریکا و اولین قربانیان آن سرخپوست های بومی آمریکا بودند. در سال 1966 در تمام بیمارستان های مربوط به سرخپوستان برنامه عقیم سازی در دستور کار قرار گرفت و تا سال 1977 حدود یک چهارم زنان سرخپوستی که به هر دلیل به بیمارستان در اوکلاهاما مراجعه کردند عقیم شدند.

جمعیت,جنگ

بنگاه های صهیونیستی، عامل اصلی جنگ جمعیتی
ورود جمعیت شناسان به مباحث سیاستهای جمعیتی، سبب شد تا به پشتوانه حمایت مالی بنیادهای یهودی فورد، راکفلر و نهادهایی که در سطح بین المللی فعالیت داشتند، نظیر آژانس توسعه ایالات متحده و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، بودجه هنگفتی به فعالیتهای علمی و پژوهشی جمعیت شناسی اختصاص یابد.
این بنگاه ها در پی آن هستند که زنان و مردان فقیرترین کشورها را در قالب شعارهای انسان دوستانه واکسیناسیون، با واکسن هایی چون کزاز و دیفتری، برای همیشه عقیم سازند.

آمپول,قرص,دارو,جمعیت,جنگ,فرزندآوری

واکسن های ضد باروری
اتحاد جهانی برای واکسینه کردن و مصون سازی (GAVI)
هدف اعلام شده اتحاد جهانی GAVI که در سال 2000 با کمک «بنیاد یهودی گیتز» ایجاد شد، واکسینه کردن تمام مردم جهان سوم است. به گواهی وب سایت اتحاد GAVI «بنیاد راکسلر»، «یونیسف»، گروه بانک جهانی، سازمان بهداشت جهانی، «فدراسیون بین المللی انجمن ها و مجامع تولید کنندگان»، دولت های ملی اهدا کننده و کشورهای در حال توسعه و برنامه واکسینه کردن کودکان «بیل و ملیندا گیتز» سازمان های عضو GAVI می باشند.
هنری کیسینجر - وزیر سابق امورخارجه آمریکا - نیز در یادداشت مطالعات امنیت ملی 200، در سال 1974 نوشت: جمعیت جهان باید به 2 میلیارد نفر کاهش یابد. و راه خلاص شدن از 4 میلیارد دیگر، کشف و گسترش ویروس ایدز بود.

ایدز,ناباروری,دارو,قرص,جمعیت,نامشروع,ضدباروری

پروژه NSSM200
طی دهه هفتاد و در زمان هنری کسینجر - مشاور امنیت ملی رییس جمهور وقت آمریکا - پروژه تحقیقاتی با عنوان «مطالعاتی درباره تاثیر روند رشد جمعیت جهانی بر امنیت ملی آمریکا» انجام شد. این پروژه که NSSM200 نام گرفت، روند فژاینده ی رشد جمعیت جهانی را بر خلاف امنیت ملی آمریکا دانسته و با تشریح استراتژی آمریکا در مورد جمعیت جهانی، سیاستها، راهکارها، چگونگی همکاری سازمان های بین المللی و روش ترغیب و اقناع رهبران کشورهای مورد نظر برای کاهش روند رشد جمعیت را تبیین می کند.

جمعیت,جنگ,آمریکا,اجتماعی,سیاسی,صنعتی,مطالعات

 بر اساس این پژوهش، جمعیت کشورهای در حال توسعه و با منابع غنی در صورتی که با همان ضریب رشد، افزایش یابد، موجب سیر صعودی افزایش خواست ها و انتظارات عمومی در میان مردم از جمله اشتغال، بهداشت، و مسکن می شود و این امر به ناپایداری های اجتماعی و سیاسی در این کشورها منجر خواهد شد.
این ناپایداری ها تا اندازه ی زیادی منافع کشور های صنعتی همچون آمریکا و بهره آنها از این منابع و سرمایه گذاری در کشورهای فوق را به خطر خواهد انداخت.
در مطالعات جنگ جمعیتی و ابعاد روانی آن، نباید اهمیت NSSM200 را دست کم گرفت، زیرا این برنامه موثرترین برنامه ای است که برای دو دهه، بر جمعیت زدایی جهانی مسلط بوده است.
بنابر NSSM200، برنامه عمل جمعیت جهانی به خودی خود رشد نمی یابد و به تلاش های جدی توسط کشورهای ذی نفع نیازمند است، که فعالیت آژانس های سازمان ملل و دیگر مجموعه های بین المللی آن را اثر بخش می نمایند. در این میان، رهبری ایالات متحده عاملی ضروری و اصلی است.
NSSM200 در زمان خود 13 کشور را - حسب اولویت - به عنوان نخستین اهداف در لیست خود جای داده بود، که عبارتند از: هند، بنگلادش، پاکستان، اتیوپی، مکزیک، اندونزی، برزیل، فیلیپین، تایلند، مصر، ترکیه، نیجریه، کلمبیا.

عملیات نظامی مسلحانه

با گذشت بیش از دو سال از تحولات اخیر کشورهای خاورمیانه صدها هزار تن کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند.

جنگ,جمعیت,مرگ,قربانیان,زنان,کودکان,نظامیان

با نگاهی کوتاه در میان خبرهای روزانه ی این کشتارها در این مناطق در می یابیم که آمار قربانیان در میان زنان و کودکان بسیار بالاتر از نظامیان است.

     جنگ,جمعیت,مرگ,قربانیان,زنان,کودکان,نظامیان


جنگهایی که در برخی کشورها به خصوص افغانستان، عراق، مصر، سوریه و ... شروع شد و هم اکنون نیز ادامه دارد نتیجه اقدامات غرب است که به مداخله ی در این کشور می پردازد و سعی در تجزیه ی آنها دارد. در خاورمیانه بزرگ، آمریکا در نظر داشت کشور هایی مانند عربستان، عراق، ایران و ترکیه تجزیه و به کشورهای کوچکتری تبدیل شوند، تا دیگر این کشورهای کوچک قدرتی نباشند که بتوانند در برابر آمریکا و اسرائیل بایستند.


Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo