شهید آوینی

برگی از صحیفه امام(ره)؛
نظر امام خمینی(ره) درباره حمله آمریکا به ایران

جوانها هم مطمئن باشند كه امریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند. بی خود صحبت اینكه اگر دخالت نظامی[كند]، مگر امریكا می‌تواند دخالت نظامی در این مملكت بكند؟ امكان برایش ندارد. تمام دنیا توجه شان الآن به اینجاست. مگر امریكا می‌تواند مقابل همۀ دنیا بایستد و دخالت نظامی بكند؟ غلط می‌كند دخالت نظامی بكند.

 آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند


بازخوانی بیانات ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در خصوص آمریکا و احتمال حمله نظامی آن کشور مستکبر به ایران پس از اشغال لانه فساد و جاسوسی نشانگر عمق بینش ایشان و حقارت آن کشور جنایتکار است.

حضرت امام(ره) در این باره فرمودند: آن روزی كه ملت ما در خیابانها ریختند، از بانوان محترمه و جوانهای محترم، ببینیم اینها چه می‌خواستند. آنكه خواستند شده است یا نشده است؟ آنهایی كه می‌خواستند، آن كه از سرتاسر كشور فریادش در خیابان و در كوچه‌ها و در مدارس و در همه جا بلند بود این بود كه «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی». این سه تا كلمه بر سر زبان همه بود. آن روز، هیچ فكر دیگر نداشتند جز اینكه این رژیم را ساقطش كنند و تبدیلش كنند به یك رژیم دیگری، و آزادی به دست بیاورند بعد از اختناق پنجاه و چند ساله ـ اگر نگوییم دو هزار و پانصد ساله ـ و استقلال به دست بیاورند كه ممالك دیگر آقایی اینجا نكنند و نیایند و ما را اسیر خودشان بكنند. اصول مسائلی را كه ابتدایی؛ یعنی مسائل ابتدایی ملت ما بود این سه تا بود. اینها كه می‌گویند «انقلاب شد و هیچی نشد»، می‌گویند این اصولی كه اصولِ خواستِ دستِ اول ملت بود، این نشده است؟ یعنی الآن باز رژیم سلطنتی است؟ یعنی الآن باز اختناق است؟ یعنی الآن باز مشاورهای این دولتهای بزرگ در اینجا مشغول كار هستند و مشغول فعالیت هستند، و دولت ما یا ملت ما تحت سلطه آنهاست؟ خوب، اگر اینها را به شما بگویند، جوابش را شما خودتان می‌دهید كه نه، اینها الآن حاصل است، این آزادی است كه شما و ما را در اینجا جمع كرده است. شما پنج سال پیش از این امكان برایتان داشت كه در یك همچو جلسه‌ای بنشینید صحبت بكنید؟ این آزادی است كه شما در بیرون، در هر جا صحبت می‌كنید، انتقاد می‌كنید، از رژیم سابق انتقاد می‌كنید، از دولت لاحق انتقاد می‌كنید، اینها همه آزادی است. هیچ كس هم نمی‌آید به شما بگوید كه نه، انتقاد نكنید. پس آزادی الآن حاصل است برای ما یكی از آن چیزهایی كه ملت ما فریاد می‌كرد برایش، به دست آورده.
استقلال هم اگر چنانچه آنها می‌گویند كه الآن امریكا در اینجا دارد حكومت می‌كند. شما می‌بینید كه الآن مركز فساد امریكا را جوانها رفته‌اند گرفته‌اند، و امریكایی هایی هم كه در آنجا بوده گرفتند، و آن لانۀ فساد را به دست آوردند و امریكا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بكند، و جوانها هم مطمئن باشند كه امریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند. بیخود صحبت اینكه اگر دخالت نظامی[كند]، مگر امریكا می‌تواند دخالت نظامی در این مملكت بكند؟ امكان برایش ندارد. تمام دنیا توجه شان الآن به اینجاست. مگر امریكا می‌تواند مقابل همۀ دنیا بایستد و دخالت نظامی بكند؟ غلط می‌كند دخالت نظامی بكند.
نترسید، نترسانید. همین تعبیری كه جوانهای ما از روی احساسات جوانی كردند كه اگر چنانچه امریكا بخواهد دخالت نظامی بكند ما چه خواهیم كرد، اصلاً این «اگر»ش را هم نباید بگویند. امریكا عاجز از این است كه دخالت نظامی در اینجاها بكند. اینها یك مسائلی در پیششان است، یك مطالبی در پیششان است كه روی آن مطالب گرفتاری هایی دارند، نمی‌توانند این كارها را بكنند. اگر آنها می‌توانستند دخالت نظامی بكنند، شاه را نگه می‌داشتند. با تمام قدرتشان، قدرتهای تبلیغی[تلاش]كردند كه نگهش دارند و ملت ما اعتنا نكرد به آن. و نه تنها او، همۀ قدرتها پشت سر هم ایستاده بودند كه نگه دارند شاه را و نتوانستند نگه دارند. برای اینكه ملت، یك چیزی را كه می‌خواهد، نمی‌شود مقابل ملت بایستد كسی و چه بكند، هیچ ابداً. این مطلب را از جوان های ما پیش نیاورند؛ این مطلب را كه دخالت نظامی[است]. آنها همیشه دخالت هایشان، دخالت های شیطنتی است؛ توطئه است. آنها اگر بخواهند یك كاری هم بكنند، وادار می‌كنند جوانهای ما را كه آنها تظاهر بكنند و در تظاهر، عمال آنها بیایند درگیری بكنند با اینها و یك غائله راه بیندازند كه ما نتوانیم یك محیط آزاد پیدا بكنیم. یك محیط آرام پیدا بكنیم و مسائلی را كه می‌خواهیم طرح بكنیم، و می‌خواهیم ایجاد بكنیم، بتوانیم. آنها از این راهِ شیطنتها پیش می‌آیند. آنها شیطانهایشان را پیش همین جوانهای صافدل عزیز می‌فرستند تبلیغات می‌كنند. می‌نویسند به دیوار؛ چه می‌كنند، چه، چه، چه. یك وقت می‌بینیم كه یك عده جوان را راه انداختند توی خیابانها به یك تظاهراتی؛ تظاهرات بحق، لكن آنها از همین تظاهرات بحق می‌خواهند استفادۀ ناحق بكنند.
منبع: صحيفه امام، ج‌۱۰، ص: ۵۱۵


 

منبع: فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo