شهید آوینی

افزایش فقر و بیکاری در آمریکا از نتایج تحریم ایران

 سازمان اتحاد کسب و کار در آمریکا با ارائه آماری نشان داد پانزده درصد از جوانان آمریکایی نه به کار مشغول هستند و نه به تحصیل.

 

سازمان اتحاد کسب و کار در آمریکا با ارائه آماری نشان داد پانزده درصد از جوانان آمریکایی نه به کار مشغول هستند و نه به تحصیل.


جمیعت 6 میلیون نفری که اغلب آنها بین 16 تا 24 سال هستند در آمریکا بیکار هستند. این جوانان اغلب فرصت های فراگیری مهارت ها را از دست داده اند و در آینده نیز اگر شغلی پیداکنند آن شغل سطح پایین با حقوق کم خواهد بود.

سازمان اتحاد کسب و کار در آمریکا با ارائه آماری نشان داد 49 ایالت از 50 ایالت آمریکا با افزایش تعداد خانوارهای زیر خط فقر در سال قبل مواجه بوده اند. این گزارش نشان می دهد در 45 ایالت آمریکا سرانه درآمد خانوارها کاهش پیدا کرده است.

نابرابری درتوزیع ثروت و بی عدالتی نیز در بین ایالت های آمریکا چشم گیر است. عدم سرمایه گذاری و اختصاص بودجه مناسب به بعضی ایالت ها باعث شدیدتر شدن بیکاری و فقر در آن ایالت ها شده است. به عنوان مثال در می سی سی پی و ویرجینیا بیکاری جوانان 20 درصد گزارش شده است که نرخ بالاتری نسبت به همسایه هایشان می باشد.

راب دنلسون رئیس کالج دن مونیس می گوید در بیشتر موارد ما نمی خواهیم به آمارها حتی نگاه کنیم چون دچار افسردگی می شویم. او می گوید اگر جوانان کار یا تحصیل نداشته باشند، کار مثبتی نیز نخواهند کرد و جرم و جنایت افزایش پیدا خواهد کرد.

باید توجه داشت بیشتر آمارهای ارائه شده مربوط به سال گذشته است و با اتفاقاتی مانند تعطیلی دولت فدرال که در سال جاری در آمریکا رخ داده است پیش بینی می شود در سال جاری اوضاع به مراتب از سال گذشته وخیم تر باشد.

به نظر می رسد تصمیمات سیاسی دولتمردان آمریکایی بار مالی و هزینه گزافی بر دوش مالیات دهندگان و شرکت های آمریکایی وارده آورده باشد. چندی پیش 735 شرکت آمریکایی کمپین ضد تحریم ایران را ایجاد کردند. علاوه بر تحریم واردات و صادرات و مبادلات، تحریم ایران در حوزه نفت و گاز نیز تاثیر بسزایی در بازار انرژی دنیا داشته است و هزینه فراهم آوری انرژی برای تولید در جهان را تا حدودی دچار افزایش کرده است. هرچند بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعی در جبران این کمبود داشته اند اما این جبران موقتی و ناکافی است.

هوف بائر محقق آمریکایی طی تحقیقاتی نشان داد تحریم های آمریکا بر علیه کشورها خود باعث قطع صادرات آمریکا به آن کشورها و کاهش درآمدهای صادراتی آمریکا و به طبع از دست رفتن فرصت های شغلی در آمریکا خواهد شد. باید دید تا چه زمانی دولتمردان آمریکایی تحت تاثیر لابی های صهیونیستی، منافع صهیونیستم را بر منافع مردم آمریکا ترجیح می دهند.


 

منبع: فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo