شهید آوینی

 

تاکسیرانان آمر به نماز

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به روش‌های عملیاتی برای اینکه چگونه یک تاکسیران می‌تواند آمر به نماز باشد،‌ گفت: میان پول‌هایتان جانمازی را قرار دهید تا هنگامی که برای حساب کردن بیرون آوردید، مسافر آن مهر و جانماز شما را ببیند.

 

ازدواج,خواستگار,رد کردن خواستگار'زن و شوهر'جوانان'اضطراب'مجرد

 

نخستین همایش نمازیاوران تاکسیران در شهر تهران با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی قائم مقام ستاد اقامه نماز، سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، میثم مظفر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و 500 تن از تاکسیرانان یاوران نماز، پیش‌ از ظهر امروز (یکشنبه 31 شهریور ماه) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

*نظر امام خمینی(ره) درباره نقش تاکسیرانان در پیروزی انقلاب

حجت‌الاسلام محسن قرائتی با اشاره به خاطره دیدار تاکسیرانان با مرحوم سیداحمد خمینی در مرقد امام ابراز داشت: در این دیدار حاج احمد آقا از قول امام(ره) گفت که رانندگان تاکسی به انقلاب خیلی کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکسیرانان شهر تهران روزانه چهار و نیم میلیون تهرانی را جابجا می‌کنند، افزود: گاهی اوقات عوام چیزی را می‌گویند که خواص روی زمین می‌افتند، گاهی با جملات قصار و کوتاه می‌توان پیام بلندی را به مردم رساند، چه خوب است که مثلاً شما در تاکسی بگویید شهدا خون دادند و این مملکت را نجات دادند، مملکت ما هم عیب دارد، به خاطر خون شهدا باید این عیب‌ها را درست کرد.

*روش‌های جالب انتقال مفاهیم دینی توسط تاکسیرانان

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه نباید از گفتن مشکلات هراس داشت، خطاب به تاکسیرانان گفت: می‌توانید بگویید اکنون تحریم‌ها، نبود دارو و ... وجود دارد، اما قربان امام حسین بروم که نه مسکن، نه پوشاک و نه آب داشت، اما به یزید بله نگفت!

شما تاکسیرانان می‌توانید در تاکسی خطاب به مردم بگویید «ولایت فقیه» در تمام کشورها هست، ولی اسمش فرق می‌کند، ولایت فقیه کسی است که حرف آخر را می‌زند، در برخی کشورها ولایت فقیه همان رئیس جمهور، نخست‌وزیر و یا قاضی است که حرف آخر را می‌زند.

*قرائتی: دو جلسه دیدار خصوصی با امام داشتم

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه گفت‌وگوی فرد به فرد بسیار اثرگذارتر از جلسه سخنرانی است، بیان داشت: من دو دیدار خصوصی با حضرت امام(ره) داشتم و اکنون صحبت‌های ایشان را به خاطر دارم، با این وجود با اینکه امام بارها در حسینیه جماران سخنرانی داشتند، هیچ کدام از صحبت‌های ایشان را یادم نیست.

*احداث استودیویی برای نقل خاطرات تاکسیرانان/ هنگامی که یک دختر 11 ساله امام می‌شود!

در یک برهه‌ای خواستیم که کودکان خاطره شیرین‌ترین نماز خود را به ستاد اقامه نماز ارسال کنند، در یکی از این نامه‌ها یک دختر 11 ساله درباره شیرین‌ترین خاطره خود نوشته بود، همراه با پدر و مادر عازم سفری بودیم که ناگهان در اتوبوس یادم افتاد نماز نخوانده‌ام، به پدرم گفتم که به راننده اتوبوس بگوید ماشین را نگه دارد، پدرم گفت: ماشین به خاطر یک بچه نمی‌ایستد، با اصرار بیشتر من، پدرم گفت: چشمت کور می‌خواستی نمازت را بخوانی!

دختر که دید نمی‌تواند موفق شود، بطری آب را از داخل کیفش بیرون ‌آورد و سطل کوچک اتوبوس را برداشت و شروع به وضو گرفتن کرد، از آنجایی که هر کسی برای خدا حرکت کند، خدا مهرش را در دل‌ها می‌نشاند، شوفر اتوبوس که متوجه نشسته نماز خواندن دختر می‌شود، ماشین را نگه می‌دارد و دختر کوچولو هنگامی که نمازش تمام می‌شود، ‌می‌بیند 17 نفر از مسافران اتوبوس مشغول به خواندن نماز هستند، بنابراین حتی یک دختر یازده ساله در بیابان هم می‌تواند امام باشد!

*چگونه یک تاکسیران آمر به نماز می‌شود؟

چه اشکالی دارد هنگامی که صدای اذان را می‌شنوید به مسافران بگویید من می‌خواهم نماز بخوانم، اما از آنجایی که شما عجله دارید،‌ بعد از اینکه شما را پیاده کردم، نمازم را می‌خوانم.

میان پول‌هایتان جانمازی را قرار دهید تا هنگامی که برای حساب کردن بیرون آوردید، مسافر مهر و جانماز شما را ببیند و این خود می‌تواند پیام باشد، همان طور که کاشی یک مسجد پیام دارد و همه متوجه می‌شوند که این مکان مسجد است.

*واکنش معاون شهردار ترکیه از کمبود مساجد در تهران

وی با اشاره به دیدار معاون شهردار ترکیه از شهر تهران، خطاب به معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ‌افزود: معاون شهردار ترکیه از آقای ایازی پرسیده بود که چند درصد مردم شهر تهران مسلمان هستند و ایشان در جواب گفت: بپرسید چند درصد اقلیت دینی هستند، زیرا بیشتر مردم تهران مسلمان هستند، معاون شهردار ترکیه با تعجب پرسیده بود: پس چرا مسجد در تهران کم است؟!

*اوج وظیفه یک راننده تاکسی از خدمت به خلق تا سرباز امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام قرائتی همچنین خواستار تولید کاست‌های شاد با موضوعات مختلف دینی و استفاده از آن‌ها در محیط تاکسی شد و ابراز داشت: مردم از نظر رفتاری چند دسته هستند؛ یا مانند درخت توت هستند که وقتی تکانشان می‌دهید توت زیادی می‌دهند، یا مانند درخت انار هستند که باید دانه به دانه جدا کنید یا مانند گل هستند که خار دارند یا مانند درخت نارگیل هستند که باید بالا بروید و به سختی نارگیل را جدا کنید و یا مانند درخت گردو هستند، بنابراین شما تاکسیرانان باید نوع برخورد با مردم را فرا بگیرید تا بتوانید سربازان امام زمان(عج) برای اشاعه اسلام باشید.


منبع:به نقل از فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo