شهید آوینی

 

تحلیل تنها راه آمریکا برای تغییر وضع منطقه

در چهارمین تجمع مدافعان حرم در سالروز شهادت مولای متقیان، و در جمع هزاران عزادار امیرالمؤمنین(ع) و خشمگین از اهانت به حرم حضرت زینب(س) که در میدان امام حسین(ع) برای اعلام آمادگی جهت دفاع از حرم حضرت زینب(س) گرد هم آمده بودند، به تحلیل وضعیت منطقه و علت حمله به حرم اهل‌بیت(ع) پرداخت.
تحلیل تنها راه آمریکا برای تغییر وضع منطقه

 

اگر نیمی از شما در کوفۀ زمان علی(ع) حضور داشتید، علی(ع) این‌قدر غریب نمی‌ماند
• اگر تنها نیمی از شما در کوفۀ زمان امیرالمؤمنین علی(ع) حضور داشتید، امیرالمؤمنین علی(ع) این‌قدر غریب نمی‌ماندند، سر به چاه نمی‌گذاشتند و فریاد بزنند. اگر جمع شما جوانان با معرفت و پرشور در کوفه بودید، کار امیرالمؤمنین علی(ع) به پذیرش حکمیّت و بسیاری از دشواری‌های بعد از آن نمی‌کشید. اگر شما در کوفه بودید، شاید امیرالمؤمنین(ع) غریبانه و مظلومانه به شهادت نمی‌رسید و چه بسا «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّه» تحقق پیدا می‌کرد.
 
اصل ماجرا، نبرد بین حق و باطل است، نه نبرد بین باطل و باطل / امروز تاریخ به اصل ماجر برگشنه /ما صرفاً از حرم حضرت زینب(س) دفاع نمی‌کنیم، بلکه خود را در آستانۀ نبرد نهایی «حق و باطل» می‌بینیم.
 
• تاریخ در کوچه پس کوچه‌های حوادث گوناگون، گشت و گشت تا امروز موضوع حرکت تاریخ به اصل ماجرا برگشته است. اصل ماجرا، نبرد بین حق و باطل است، نه نبرد بین باطل و باطل. و امروز روزگار در مسیر پیچ تاریخی مهم به جایی رسیده‌است که نبرد حق و باطل به صورت آشکار خودش را نشان می‌دهد. 
 
• اگر مقاومت جبهۀ حق نباشد و جهان به حال خودش واگذاشته شود، طبیعتا باز اهل باطل با هم خواهند جنگید، مثل جنگ‌های جهانی اول و دوم ابرقدرت‌ها هر کدام می‌خواهند جهان را به سمتی بکشانند و به مردم ظلم می‌کنند و جهان روی آرامش نخواهد دید. تاکنون در جهان نبرد بین دو گروه باطل و بین فرعون‌ها زیاد رخ داده است اما گویا کم‌کم زمینه آماده می‌شود تا نبرد بین حق و باطل رخ بدهد، نبردی که یک طرف آن جبهۀ حق و طرف دیگر جبهۀ باطل است. و این نبرد نهایی است و پیروزی با حق خواهد بود؛ انشاءالله. 
 
• قبلاً خیلی به این مسأله فکر می‌کردیم که چگونه می‌شود در جهان نبرد بین حق و باطل شکل بگیرد، یعنی دیگر نبرد بر سرِ نفت و زمین و آب و سایر موضوعاتِ فرعی نباشد. شاید ده یا بیست سال پیش می‌گفتیم: آیا می‌شود یک روزی نبرد نهایی بین حق و باطل را ببینیم؟ آیا می‌شود جهان به جایی برسد که به اصل ماجرا برگردد؟ منتظر بودیم که بالاخره آیا این نبرد بین حق و باطل محقق خواهد شد یا نه؟ دوران نبرد عربی-اسرائیلی هم گذشت و این سؤال همچنان مطرح بود که چه موقع به نبرد حق و باطل خواهیم رسید؟ تا اینکه کوچه پس کوچه‌های حرکت تاریخ، دشمن را به این بن‌بست کشانید. 
 
• امروز ما صرفاً از حرم حضرت زینب(س) دفاع نمی‌کنیم. بلکه خودمان را در آستانۀ نبرد نهایی حق و باطل می‌بینیم، این قصّه، ساده نیست. مراسم شما فقط یک عزاداری موسمی و یا مناسبتی برای شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) نیست. شما از التهابی که در دل‌هایتان ایجاد شده می‌توانید بفهمید که گویا پشت پرده خبرهایی هست.
 
وقتی در نبرد مستقیم ۳۳ روزه شکست خوردند، تصمیم گرفتند منطقه را به جان هم بیاندازند
• امریکا دید با حضور مستقیم در منطقه کاری از پیش نمی‌برد. دشمنی که می‌خواهد منطقه را غارت کند و استکباری که دنبال ظلم کردن است، مشاهده کرد که دستهای خودش کوتاه شده و دیگر نمی‌تواند با حضور مستقیم در نبرد با خط مقاومت، راه به جایی ببرد. 
 
• اسرائیل خون‌آشام و صفاک، ابتدا آمد خودش حمله کند، در جنگ ۳۳ روزه و در نبرد با غزّه شکست خورد. لذا دیدند که پایگاه جهانی استکبار در منطقه هم نمی‌تواند مستقیم کاری انجام دهد. خُب فکر کردند حالا چه کار می‌توانند بکنند؟ 
• تصمیم گرفتند که منطقه را به جان همدیگر بیندازند. اما کدام بخش منطقه را به جان کدام بخش دیگر منطقه بیندازند؟
 
حرم حضرت زینب(س) تبدیل به خط اول مبارزۀ دشمنان با اهل‌بیت(ع) شده
• دیدند مردم منطقه در اوج فهم و بصیرت و شعور قرار دارند. چارۀ دشمن چه بود؟ شما خودتان را جای اتاق فکرهای استکبار قرار دهید. آمریکا و صهیونیست‌هایی که دیگر نمی‌توانند با نیروی نظامی به غارتگری خودشان ادامه بدهند، دیگر نمی‌توانند با حضور مستقیم و با اعمال نفوذ در حاکمیت‌های سیاسی وابستۀ منطقه به مقاصدشان برسند، راه چاره‌شان چیست؟
 
• امروز چگونه نوبت شما محبین اهل‌بیت(ع) رسیده است که به میدان بیایید؟ چگونه نوبت نام اهل‌بیت(ع) رسیده که تبدیل شود به بیرق مقاومت علیه کفر جهانی؟ چگونه حرم حضرت زینب(س) در خط مقدم نبرد با تروریست‌ها قرار گرفته است؟ 
 
• تنها راهی که دشمنان پیدا کردند این بود که اگر می‌خواهند ظلم ادامه داشته باشد و حاکمیت کفر ظالمانه تداوم یابد، باید منطقه را به هم بریزند و آشوب ایجاد کنند، و راهی برای آشوب نبود جز اینکه کسانی را وادار کنند و انگیزه‌ای در آنها ایجاد کنند تا علیه مقدسات اسلامی و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) اسلحه به دست بگیرند. چون خط مقاومت اهل هر مذهبی باشند، عموماً به اهل بیت(ع) ارادت دارند. 
 
• تنها تروریست‌هایی که دشمنان توانستند در عالم پیدا کنند که در منطقه، خط نبرد علیه جبهه حق را شکل دهند، تروریست‌هایی بودند که توانستند آنها را علیه اهل‌بیت(ع) فریب دهند.
 
• روز گذشته حدود ۲۰۰ نفر از شیعیان و علوی‌های اطراف شهر حلب را در سوریه، فقط به جرم محبت علی بن ابیطالب(ع)  به طرز فجیعی به شهادت برساندند. 
 
امروز تمام کفر پشت سر تروریست‌هایی قرار گرفته که دوستان و نمادهای اهل‌بیت(ع) را هدف قرار می‌دهند
• استکبار راه دیگری ندارد، سربازان استکبار و صهیونیست شکست خورده‌های این منطقه هستند. آنها دیگر نمی‌توانند جنگ عرب و عجم راه بیاندازند، دیگر نمی‌توانند در منطقه بر اساس منافع و خاک و نفت و آب و ... جنگ راه بیاندازند، چون مردم هوشیار شده‌اند. 
 
• امروز تمام کفر پشت سر تروریست‌هایی قرار گرفته که به دنبال این هستند که دوستان اهل‌بیت(ع) را به شهادت برسانند و دنبال این هستند که علم‌ها و علم‌داران اهل‌بیت(ع) و نمادهای اهل‌بیت(ع) را هدف قرار دهند و به این واسطه در منطقه جنگ راه بیندازند. امروز این تروریست‌ها می‌خواهند موجب تداوم حاکمیت استکبار در منطقه و جهان باشند. 
 
• امروز تنها سربازان شومی که می‌توانند از کفر و از صهیونیست در جهان دفاع کنند، کسانی هستند که آرم دشمنی اهل‌بیت(ع) را بر سینۀ خود دارند. و این طلیعۀ آن نبرد نهایی بین حق و باطل است.
 
چرا نباید لعن کنیم؟ / اگر بهانه دست دشمن ندهیم، بی‌بهانه جنایت می‌کنند، جنایت‌هایش بهتر دیده خواهد شد و زودتر نابود می‌شوند
• چرا می‌گوییم که بیایید لعن نکنیم و بیایید وحدت جهان اسلام را تقویت کنیم؟ برای اینکه بهانه به دست دشمنان ندهیم. اگر بهانه دست دشمن ندهیم، آن‌ها بی‌بهانه به شیعه و به مسلمان حمله می‌کنند، حتی در سوریه دیدید که به مسیحی‌ها هم حمله می‌کنند و سر از بدن مسیحی‌ بی‌گناه جدا می‌کنند.  وقتی بهانه نداشته باشند، عریان‌تر وارد میدان می‌شوند. و وقتی شفاف و عریان وارد میدان شوند، تعدادشان کمتر خواهد شد و جنایت‌هایشان بهتر دیده خواهد شد. و وقتی جنایت‌های آنها بهتر دیده شد روز نابودی آنها زودتر فرا خواهد رسید.
 
معلوم شد که حضرت زینب(س) هنوز هم عَلَم به دست گرفته و منتظر یاران امام زمان(عج) است
• ما تا حالا تصوّر می‌کردیم که حضرت زینب(س) در مقطع بعد از عاشورا، علمدار کربلاست، ولی الان معلوم شد که حضرت زینب(س) هنوز هم عَلم به دست گرفته و در شام ایستاده و منتظر یاران امام زمان(عج) است تا بتواند مقدمه ظهور مهدی فاطمه(ع) را آماده کند. 
 
• یا زینب(س)! ما نمی‌دانستیم حرمِ تو پایگاهی می‌شود برای پرورش سربازان آن آقایی که خواهد آمد و صهیونیسم جهان‌خوار و استکبار جهانی را در همان منطقه نابود خواهد کرد. گویا این نبرد نهایی در زمان ما دارد شکل می‌گیرد، انشاءالله که این مقدمات به سرعت فراهم شود و سال بعد وقتی که در سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع) به عنوان مدافعان حرم دور هم جمع شدیم با همدیگر مصافحه کنیم و بگوییم که فکر نمی‌کردیم یک‌ساله این‌قدر مقدمات ظهور مهدی فاطمه(ع) آماده شود.
 
دو سال پیش کسی باور نمی‌کرد دشمنان اهل‌بیت(ع) و اذناب ابن‌ملجم در این منطقه قیام کنند/ تهدیدها علیه حرم‌های اهل‌بیت(ع) آخرین قدم‌ها برای صیانت از نظام کفر بین‌الملل است/ آمریکا برای تغییر وضع منطقه، راهی غیر از بسیج دشمنان زینب کبری(س) برای حمله به حرم ندارد.
 
• اگر دو سال قبل به کسی می‌گفتید که دشمنان اهل‌بیت(ع) در این منطقه قیام خواهند کرد و تروریست‌وار، همانطور که با ترور، امیرالمؤمنین(ع) را به شهادت رساندند، هما‌ن‌طوری که جنایتکارانه به دست ابن‌ملجم، با کینه‌توزی و ترور، امیرالمؤمنین(ع) را به شهادت رساندند، اذناب ابن‌ملجم‌ها در این منطقه قیام خواهند کرد و این مقدمۀ نبرد نهایی خواهد بود، اگر این مطلب را دو سال پیش به کسی می‌گفتید، باور نمی‌کرد، و به شما می‌گفت: این بحث‌های سیاسی جهانی، بحث اسرائیل و آمریکا را با مسائل اهل‌بیت(ع) قاطی نکنید! اینها دنبال نفت هستند، و دنبال مسائل سیاسی بین‌المللی و منافع اقتصادی خودشان هستند!
 
• اما امروز همه دارند به چشم خود می‌بینند که واقعاً آمریکا و اسرائیل خون‌آشام برای ایجاد آشوب در منطقه و تغغیر وضع منطقه به مفع خود، راه دیگری ندارند جز اینکه دشمنان زینب کبری(س) را بسیج کنند که به حرم زینب کبری(س) حمله کنند. و یا دشمنان اباعبدالله الحسین(ع) را بسیج کنند. 
 
• همین امروز که شما دور هم جمع شده‌اید، ۱۳هزار نفر از مؤمنین برای دفاع از کربلای اباعبدالله الحسین(ع) جمع شده‌اند. همان تروریست‌هایی که استکبار جهانی پشت سرشان قرار دارد، حرم اباعبدالله الحسین(ع) را تهدید کرده‌اند. و این تهدیدهای آنها آخرین قدم‌هایی است که برای صیانت از کل نظام کفر برمی‌دارند.
 
• امروز کل تمدن غرب و سیطرۀ صهیونیست‌ها در عالم، وابسته‌اند به موفقیت جنایتکاران تروریستی که شعار دشمنی اهل‌بیت(ع) را روی سینه خود زده‌اند. امروز اهل‌بیت(ع) خط مقدم دفاع از حق و حقیقت‌اند و اینها چیزی جز مژدۀ ظهور مهدی فاطمه(ع) برای ما نیست. 
 
چرا امیرالمؤمنین(ع) مخفیانه به خاک سپرده شد؟ از ترس همین دشمنان اهل‌بیت(ع) و کینه‌هایی که از علی(ع) در دل‌ها هست
• امروز زینب کبری(س) باید آماده بشود برای تشییع جنازۀ پدر. معمولاً وقتی همسایه‌ها برای تسلیت می‌آیند، اولین سؤال این است که تشییع جنازه کِی است؟ اما گویا زینب(س) می‌بیند شرایط شبیه زمانی شده‌ که بدن مادر را مخفیانه به خاک سپردند. می‌بیند برادرها دارند آماده می‌شوند بدن امیرالمؤمنین(ع) را مخفیانه به خاک بسپارند. 
 
• خدایا! چرا امیرالمؤمنین(ع) باید مخفیانه به خاک سپرده شود؟ از ترس همین دشمنان اهل‌بیت(ع) و کینه‌هایی که از علی(ع) در دل‌ها هست. بدن امیرالمؤمنین(ع) را هم مخفیانه به خاک سپردند. آیا وقتی علی(ع) مخفیانه به خاک سپرده شد آتش کینه‌ها خاکستر شد؟ نه! این آتش شعله‌ور باقی ماند، و بر منبرها لعن و نفرین به امیرالمؤمنین(ع) می‌کردند. این آتش همچنان باقی ماند تا در کربلا، خیمه‌های زینب کبری(س) و بچه‌های حسین(ع) را آتش زد. این آتش همچنان باقی ماند که وقتی زینب(س) به کوفه برگشت، از بام خاکستر می‌ریختند و برای بچه‌های حسین(ع) صدقه می‌آوردند. فقط روی بغضی که نسبت به علی بن ابیطالب(ع) داشتند...


 

منبع: فرهنگ نیوز

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo