شهید آوینی
       

آزادگان؛ گنجینه‌های به جا مانده از دوران دفاع مقدس

بیست وششم مرداد ماه، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامى است، روزى عزیز و به یادماندنى از روزهاى‏ تاریخ انقلاب اسلامى و یادآور ورود آزادمردان دلاورى است.


 بیست وششم مرداد ماه، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامى است، روزى عزیز و به یادماندنى از روزهاى‏ تاریخ انقلاب اسلامى و یادآور ورود آزادمردان دلاورى است که در راه حفظ و حراست از کیان مقدس جمهورى اسلامى ایران، در میدان‏هاى نبرد حق علیه باطل، شجاعانه افتخار آفریدند و در دوران اسارت خود، با الهام از رهنمودهاى حکیمانه ‏ى پیر جماران و هدایت‏هاى مدبرانه مرحوم حجت‏ الاسلام سیدعلى‏ اکبر ابوترابى، با تحمل شکنجه ‏هاى شدید روحى و جسمى، معناى صبر را عیان ساختند و شجاعت را به جهانیان تفهیم کردند.

آزادگان، ذخایر انقلاب و گنجینه ‏هاى به جا مانده از دوران دفاع مقدس و ترجمان ارزش‏هاى حماسى جنگ تحمیلى هستند. آزادگان، صلابت فولاد را با لطافت روح در هم آمیختند و از این رو آزاده نامیده شده ‏اند که در عین تسلط ظاهرى‏ دشمن بر آن‏ها، هواى نفس و لذات دنیوى بر آن‏ها غلبه نکرده بود، از یاد خدا غافل نشده بودند و اسیر خواهش‏هاى جسم فانى نبودند.
آزادگان عزیز با سپرى کردن دوران سخت اسارت، مرحله ‏ى جدیدى از حیات ارزشمند خود را تجربه کرده ‏اند و امروز شاهد آنیم که همدوش با امت سلحشور، فعالانه در عرصه ‏هاى مختلف اجتماعى، فرهنگى و اقتصادى در شکوفایى ایران اسلامى گام برمى‏ دارند.
سالروز ورود آزادگان را در حالى گرامى مى‏ داریم که رژیم غاصب صهیونیستى، با پشتیبانى همه ‏جانبه‏ ى شیطان بزرگ، آمریکا و سایر شیاطین، مردم مظلوم لبنان و فلسطین را آماج شدیدترین و وحشیانه ‏ترین حملات خود قرار داده و کودکان و زنان و مردان بى ‏گناه را به کام مرگ مى‏ کشد و چهره‏ ى کریه خود را بیش از پیش آشکار مى ‏کند.
u آزادگان در کلام امام(ره)
- اگر روزى اسرا برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آن‏ها برسانید و بگویید خمینى در فکرتان بود.
- اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادى ‏اند و احرار جهان آن ‏را زمزمه مى‏‌کنند.
- براى اسیرانى که در زندان‏هاى مخوف دشمن، شجاعانه بر سر دشمنان بشریت فریاد مى‏‌کشند، چگونه توان تعظم نمود؟
- شما ما را با فداکارى‏‌ها و خدمتتان خجل کرده‌‏اید. شما حجّت را بر ما تمام کرده‏‌اید. شما با کارهاى خودتان سبب مباهات و افتخار پیامبراکرم(ص) شده‌‏اید. شما امام زمان(عج) را رو سفید کرده‏‌اید.
- شما در پیشگاه خداوند متعال مقامى دارید که ما باید به شما غبطه ببریم.
- شما موجب عزّت اسلام و مسلمین و مردم ایران در دنیا گشته‌‏اید. شما تاریخ را با عظمت و معنویت خود زرّین و افتخارآمیز کرده‏‌اید. شما را ملائکه‌‏الله فراموش نخواهند کرد.
u رهبر و آزادگان
- دوران اسارت، کوتاه‌شده قرن‏هایى است که انسان‏هاى با استعداد را تبدیل کرده است به الماس‏‌هاى درخشان.
- در طول این بیست و دو سالى که از بازگشت اسیران عزیز ما و آزادگان بلندآوازه ما مى‌‏گذرد، کم‏کارى صورت گرفته. ما باید چندین برابرِ آنچه تا کنون کتاب نوشته شده است، در این خصوص کتاب داشته باشیم. ما باید فیلم‏‌هاى‏ هنرى برجسته‌‏اى از وضع آزادگانمان در اردوگاه‏ها و زندان‏ها داشته باشیم.
- اجر آزادگان یک طرف، اجر خانواده‌‏ها -همسران، فرزندان، پدرها، مادرها، نزدیکان- یک طرف.
- ما گاهى که توفیق پیدا مى‌‏کردیم در خانه شهیدى با پدر و مادر یا کسان اسیرى ملاقات کنیم، انسان مى‌‏فهمید که این خانواده اسیر چه حالى دارند، چه احساسى دارند؛ احساس آن‏ها سخت‏‌تر و تلخ‌‏تر از احساس خانواده شهید بود.
- یک ملت عزتش، قدرتش، صدرنشینى‌‏اش در تاریخ، به مجاهدت فرزندانش بستگى دارد.
- شما ذخیره بزرگ الهى و یک ثروت عظیم انسانى هستید.
- آزادگان آبروى این ملت را حفظ کردند.
- مسأله اسارت طولانى فرزندان این ملّت به نوبه خود امتحان دیگرى بود که ملّت ما با موفقیت آ‌ن‌‏را به انجام رسانده و اسراى ما همانند ملت ایران از خود آزادمردى نشان دادند و سرانجام با موفقیّت و سرافرازى به وطن بازگشتند.
- شما ذخیره بزرگ الهى یک ثروت عظیم انسانى هستید که در دست دشمن غصب شده بودید. شما را خداى متعال برگرداند به ملت و به این کشور اسلامى.
- خدا دشمنان شما را شکست داد شما را پیروز کرد. شما را پیروزمندانه به میهن اسلامى برگرداند.
- این‏که ما به اسرایمان، آزادگان مى‏‌گوییم، بى‏‌وجه نیست. شما که برگشتید، آبرومند و سربلند برگشتید.
- شما آزادگان و عزیزان زندانى و در بند ما و نیز ملت ایران، حجت را بر مسؤولان و ما تمام کردید.
- هیچ‏کس در نظام جمهورى اسلامى، با داشتن چنین ذخیره‌‏هاى ارزشمندى مثل شماها و مثل بقیه آحاد ملت در مقابل دشمنان، یک لحظه احساس ضعف نخواهد کرد.
- مسأله اسارت طولانى این ملت به‌نوبه‌خود امتحان دیگرى بود که ملت ما با موفقیت آن‌‏را به انجام رسانده و اسراى‏ ما همانند ملت ایران از خود آزادمردى نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازى به وطن بازگشتند.
- یک ساعت اسارت در دست دشمن غدار جبار بى‏‌دین دست‌شسته از انسانیت هم سخت است.
- صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید.
- خانواده‏‌هاى شما با صبر خود، اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهورى اسلامى آبرو دادند.
- شما که آمدید، قدرت این ملت ظاهرتر شد.
- شما به‌‏عنوان عناصر ورزیده، امتحان‌داده، زجرکشیده و آب‏دیده که از میدان‏هاى خطر عبور کرده‏‌اید، جزو درخشنده‏‌ترین نگین‏‌هاى این مجموعه مى‏‌توانید باشید.
- آزادگان توانستند در سال‏هاى زجر و شکنجه، درد و بیمارى جسمى، روح و روان خود را توفنده و مقاوم حفظ کنند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo